Vcera volno, dnes 32km s nastupanou vyskou 902m a testovanim staronoveho sposobu doplnania kalorii pocas vykonu

Povodne po vcerajsom volne som mal v plane dnes ist behat dva 35km behy do kopca, no ked som sa rano zobudil, mal som fakt divne bolesti brucha a zaludka. Vcera som totiz kupil prvy krat nove raw male cervene chilli papricky niekde z madarska a boli fakt silne. Najhorsie na nich bolo to, ze maju dost hrubu “kozu” a to sa mi asi stalo osudnym. Kazdopadne som do seba pocas dna nalial najprv postupne liter odstaveneho bieleho hrozna, neskor liter odstaveneho manga a napokon liter grepovej stavy. Nic ine som nezjedol a tak mi bolest brucha presla velmi rychlo. 
Pocas cakania na “Godota”, teda pokial nevolnost prejde som si kupil online kratky dokumentarny FILM s hlavnym ucinkujucim Tonom Krupickom z ameriky. Dost sa snazim trenovat jeho stylom, aj ked samozrejme mam styl treningu svoj vlastny, no velmi rad sa ucim od lepsich, takze je to jeden z mojich atletickych vzorov. Video ma sice len 32min, no zato ukazuje na to, ako a kde Tono trenuje, plus je film toceny super kamerou, ktora zachytava aj paradne sceenerie…cize urcite odporucam pozriet.
Takto namotivovany som sa vybral do zamraceneho popoludnia na dlhsi 32km beh s tym, ze dnes si otestujem jeden system doplnania kalorii, aky som odkukal od jedneho ironmana a ktory som uz aj sam vyuzil na mojom prvom dlhom triatlone, cize zeleznom muzovi.
Ide o to, ze tam som na biku kazdych 20-25min odjedol raz z tatranky a raz z energetickeho gelu. Ked som po 180km isiel behat, tak som ani necitil, zeby som mal uz za sebou dve discipliny a do maratonu som vybehol, ako keby som sa nedavno zobudil. 
Teraz samozrejme som tatranku a energeticke gely vymenil za fruitarianske susene datle, ktore som zacal jest po prvej hodine behu do kopca, kde som mal za sebou nejakych 9-10km behu do kopca. Zacinal som vybehom na cerveny breh a odtial som pokracoval na horny bankov a pocervenej znacke na jahodnu a tesne pred nou som to stocil na zltu znacku, kvoli tomu, aby sa moj partak Iron mohol napit. Pri studnicke som teda zjedol prvych pat datli. Mal som so sebou plny 200g balik. Nasledne som si dal dalsich pat datli po 20min, no to som usudil, ze to je prilis kratka casova prestavka medzi doplnanim kalorii a tak som si dal dalsich 5 datli az o dalsich 30min. Rozmyslal som, ci by nebolo dobre jest menej kusov datli a castejsie, no kedze ich jem pocas behu a v skoro nemennom tempe, lepsie je mi jest takto. Dalej som sa chcel vyhnut tomu, aby som ich zacal jest az vtedy, ked budem pocitovat hlad, kedze uz zo skusenosti z predchadzajucich bezeckych, ci bike treningov/pretekov som vedel, ze ak pride hlad, tak uz clovek do zaludka nedostane potrebny pocet kalorii. Preto je podstatne jest prebezne a stravu v co najstravitelnej forme. Najidealnejsie by boli fresh raw stavy z ovocia, no pre mna su najidealnejsie susene datle.
Vysledok tohoto postupneho doplnania kalorii bol vynikajuci. Aj ked som prvy vybeh na cerveny breh mal trochu tazke nohy, no po tom kopci som uz isiel v pohode. Nohy som necitil ani pri vybehu zjazdovky jahodna, no to som uz dva kilometre predtym zjedol prvych pat datli. Dost dolezite je, aby tesne pred si dal clovek glg vody, aby sa mu lahsie prehltalo susto jedla a do minuty od prehltnutia vypit dalsi glg, dva vody pre lepsie a rychlejsie vstrebavanie.
Po vybehu na chatu lajoska sa uz rozprsalo a prsalo priebezne az pod jahodnu, no dalej uz bolo sice vidno, ze tam prsalo, no mna uz dalsi dast nezastihol. Posledne susto datli som si dal tri kilometre pred cielom, no cely cas sa mi islo velmi spolahlihovo a hlavne v pohode. V cieli mi z 200g balika ostala uz iba jedina datla, cize pre 100km ultrak v polsku budem pocitat s min. troma baleniami, ktore si budem doplnat postupne na obcerstvovackach od podporneho timu. Urcite este budem testovat dalej aj mensie a castejsie davky pri vyzsich rychlostiach.
Celkovo to bolo 32,32km s nastupanou vyskou 902m za 2:53h, cize s pohodovym priemernym tempom 5:22min/km. 
Posted in Uncategorized.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *