Utorkovy dvojfazovy bezecky trening (dokopy 37,5km)

Rano po zobudeni som po zobudeni zistil, ze prsi. Cize konecne meterologom predpoved vysla. Veru sa mi velmi nechcelo, no trenovat treba aj v takom pocasi, kedze nikdy nevieme, ake bude pocasie v den preteku. A pri horskych behoch byva casto uprsane, hlavne ked ide o ultrak.
Na ranajky som si tentoraz zvolil iba zopar datli a vybral sa behat 23km na kopec Jahodna a spat. Na seba som si dal ako vrchnu vrstvu nepremokavu bundu. Samozrejme aj ked bola vonku zima, tak mi v nej bolo pocas behu teplo. 
Prve kilometre do kopca sa mi behali tahsie, mal som nohy trochu stvrdnute, co preslo az nad bankovom, niekde po siedmom kilometri. Aj tak sa mi darilo ist celkom slusnym tempom, no risil som trable s vnutornymi vreckami na tej bunde, ktore mali nepochopitelne dieru na kazdej strane, aj ked to su vrecka zo sietoviny, takze sa mi casto stavalo, ze mi z nej vypadol telefon, cez ktory som pocuval hudbu.
Pod jahodnou som si povedal, ze treba trochu pridat (motivovany zhliadnutim pretekarskych dokumentov svetovej bezeckej elity a ich bezeckych casov) a tak posledny kopec sa isiel velmi dobre. Kazdym tazkym/treningom si poviem, ze ked som sa uz na trening vybral, tak to bolo z mojho presvedcenia a tak musim urobit vsetko pre to, aby to malo zmysel a presne taketo myslienky ma motivuju k vysokym vykonom pocas treningov. Spat, prevazne dole kopcom som sa snazil drzat priemerku pod 4:30min/km, co sa mi s prehladom aj darilo. Na zltej znacke pod jahodnou som zjedol zo osem dalsich datli a energia z nich mi vydrzala az do konca.
Na tomto treningu som pri vybehoch do kopcom chcel zapracovat na technike ruk, kedze som si uvedomil, ze presne pri vybehoch je to ta najdolezitejsia vec, ktora vie neuveritelne pomoct zdolat kopec vo vacsej rychlosti. Doteraz, ked som mal vacsiu vahu (od kedy som veganom a naslednym vitarianom, co je 4mesiace, tak som schudol 7kg na aktualnu hmotnost 74kg. No ani predtym som tych tukov nemal nejako extra vela, takze isli dole svaly), tak mi tato technika ruk robila znacne problemi, kedze som s vacsou vahou ruk kladol zakonite vacsiu zataz na ramena.
Pri tejto technike ide o to, aby pri vystupe do kopca sa frekvencia pohybu ruk zvysila(samozrejme skratit krok, aby frekvencia ruk a noh bola v suhre) a posuvat este viac ruky dopredu  (pri pohybe dopredu) a takisto viac dozadu (pri pohybe dozadu). Osobny pocit z toho mam taky, ze telo ma ovela vyzsiu spotrebu kyslika, takze treba robit rychle, no hlbsie nadychy. Samozrejme to chce trening, no verim, ze to zlepsi moju techniku behu do vrchu. 
Po behu som zjedol mango a neskor odstaveny banan s jablkom.
Na poobednajsiu druhu fazu behu som sa vybral po lese na alpinku a spat, co odo mna vychadza na 14,5km lahsim stupanim. Snazil som sa to po cely cas ist volne, no stale som mal casy okolo 5:30min/km, co ma ale fakt prekvapilo, kedze som sa pomaly ani nezadychcal. No a spat, dole kopcom to bolo pod 5min/km.
Zobral som si so sebou na tento kratky beh nepochopitelne aj flasu s pomarancovo-citronovou stavou, no ked som z nej odpijal, tak som samozrejme tri krat stal na kratkych curacich zastavkach. Chcel som zprvoti zistit, ci to nejako nezmeni moj vykon. Tazko povedat, no okrem tych nutenych prestavok sa mi bezalo vynikajuco a bez unavy svalov, ci klbov z prveho behu. Tak ako moj byvaly bezecky trener hovori, je podla neho lepsie si rozlozit vacsiu treningovu davku do dvoch behov, pri ktorych telo az tak netrpi a svaly maju cas na regeneraciu. Ja som behaval doteraz vacsinou jednofazovo preto, lebo som chcel mat zvysok dna bez treningu, no ak sa chcem v lesnych ultrabehoch niekam posunut, musim to pomaly zacat praktizovat. Potom ten triatlon bude iba fakt okrajova zalezitost, lebo trenovat este na neho by uz bol casovy masaker 😀
Uvidim, pokial mi ta vaha bude padat, no dal som si hranicu 70kg. Pri tejto hranici budem musiet nieco vymysliet, napr. pridat nejake varene jedlo, ako fazulu, aby som mal naspat aspon tych 75kg, pri ktorych sa mi trenuje/preteka najlepsie. Verim, ze moje telo je schopne ist az do takeho extremu, ze klesne aj na vahu povedzme 50kg, ked bude mat nedostatok zivyn z supermarketoveho ovocia. No pevne verim, kedze ide sezona dozrievania ovocia u nas, tak vaha sa coskoro ustali. Bohuzial nezijeme v jundgli, kde nemame zrkadla a kazdy by vyzeral rovnako chudo, tazke toto je zatial jedina “nevyhoda”, ktoru mi prinasa fruitarianske stravovanie.
Coskoro napisem clanok o tom, preco a s akymi ambiciami som sa rozhodol pre fruitarianske stravovanie.
Posted in Uncategorized.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *