Tyzden 24.2.-2.3. Trosku volnejsi treningovy tyzden pred pekelnym marcom. Omyl, ktory uz snad nezopakujem.

Pondelok 24.2.
Rano:
Dohodnuty beh s Romanom sme isli spolu kopce, no volne, kedze som mal tazke nohy po vcerajsom fartleku. Tak aspon som mal aj v kococh velmi nizku tepovku, cize vsetko je na nieco dobre. 
Dokopy to bolo 15km s nastupanou vyskou 550m. Garmin mi nejako od polky nechytal satelity.
Poobede:
Poobede som isiel este za svetla alpinku. Plan bol ist volne, lebo som si mysel, ze nohy este stale budem citit, no po rannom behu sa evidentne prekrvili dostatocne na to, aby som z nich dostal laktat. Z volneho behu sa stal beh rychlejsi a popri som si uzival neskutocnu lahkost tela. Pri zbehu uz niekolko dni aplikujem techniku z knizky Chi running. Parada, ako sa da rychlo behat podla tejto techniky.
Dokopy to bolo 15km s nastupanou vyskou 254m.
Utorok 25.2.
Rano:
Opat dohodnuty skory beh s Romanom. Uz druhy den som poriadne nespal, kedze som si stale musel najst vecer nejaku nezmyselnu aktivitu, namiesto spanku pred 10pm. 
Isli sme opat kopce, no pridali sme jeden navyse, cize od alpinky sme este vybehli hore do kopca smerom na hresnu. A opat som mal tazke nohy, no tentoraz to bolo skor z unavy. Tou som ale dostiahol opat nizkych tepov, cize aj ked sme isli tri tazke kopce, vyslednu tepovku som mal na obecnej vytrvalosti.
Dokopy to bolo 19km s nastupanou vyskou 753m.
Poobede som uz bol taky unaveny z deficitu spanku, ze som pred vecernym behom rezignoval a ulozil sa do postele uz o 7pm s tym, ze sa urcite musim zobudit niekedy skoro rano. No telo to videlo inac a ja som spal plnych 11h bez prerusenia. Takto dlho som nespal uz fakt dlho. Trhol som snad osobak v dlzke spanku.
Streda 26.2.
Dnes som chcel vyskusat, co sa stane, ak zamenim treningovu zataz, teda, ak zamenim ranny, tazky trening v kopcoch s vecernym volnym. Stale sa mi totiz bezi lepsie v tom druhom treningu, aj ked je o polovicu lahsi. 
Skoro rano som si dal teda volne alpinku opat s Romanom. Isli sme volne tempo, no pri rannej nizkej tepovke to bolo aj tak trochu sviznejsie. Na ceste spat sa mi vybil garmin, kedze som chcel nechat novy garmin tri krat uplne vybit. Neviem, ci to je potrebne aj s novymi baterkami, no radsej to tak robim.
Islo sa mi skvelo. 
Dokopy to bolo 15,5km s nastupanou vyskou 295m.
Poobede som isiel kopce a taktika vysla na plny pocet. Islo sa mi paradne, nohy mi doslova lietali a tepy sa drzali dole aj v kopcoch. Jeden z naj behov tyzdna. Tuto zamenu treningov budem este urcite niekolko krat skusat, aby som si potvrdil vysledok dnesneho dna.
Dokopy som odbehol opat 15,5km s nastupnou vyskou 569m.
Stvrtok 27.2.
Prvy beh som stihol az pred obedom. Vychutnal som si relativne dobreho pocasia a prvu fazu som trochu natiahol a pridal kopce. Skoro identicky beh, ako sme boli spolu s Romanom v utorok, akurat ze som si jeden z kopcov este trochu natiahol a vybehol som ho vyzsie.
Behalo sa mi v relax mode celkom uvolnene. Nohy uz neboli tazke.
Dokopy to bolo 20km s nastupanou vyskou 824m.
Poobede som s druhym behom natolko otalal, ze som uz pred divadlom trening nestihol a po divadle to uz bol nezmysel. Skoda, tento zmeskany trening bol z lenivosti.
Piatok 28.2.
Prvy beh az poobede, kedze som doobedu riesil jednu nezmyselnu zalezitost, ktorej som sa mohol uplne lahko vyhnut a tak by ma zbytocne neznervoznovala.
Plus ma do toho pocas behu nahanali drbnute a nevychovane dva psi od roznych majitelov na zaciatku behu v lese a potom v druhej casti. Majitelkam tychto psov by som odporucal, nech sa daju vysetrit, kedze ich milacikovia maju plnu kontrolu nad nimi a nie naopak, ako by to malo byt.
Isiel som rychlejsie kopce a aj na ukor tepovky. Aj ked som bol cely beh nervozny, behalo sa mi paradne. Niekedy takyto boost z nervozity nieje asi naskodu. No budem radsej, ked sa dostanem do stavu, ked uz ma nerozhodi ani ta najvacsia hovadina.
Dokopy to bolo 23km s nastupanou vyskou 888m.
Sobota 1.3.
Na prvy beh som sa dostal az na obed a po vcerajsej jednej faze som chcel dat kopce trosku sviznejsie. Napokon som vsak isiel iba po cervenej cyklotrase na horny bankov a nie, ako tradicne do ostreho stupania ku bani bankov. Z horneho bankova som to strihol dole na modru znacku a vybehol som si rychlejsie kopec po zelenej na kamenny hrb. Beh bol uplne v klude v tepoch skoro na obecnej vytrvalosti, no priemerka bola rychlejsia, ako tradicne.
Dokopy to bolo 15km s nastupanou vyskou 457m.
Druhy beh som uz ozelel a venoval sa priatelke. Predsa len ma caka tazky marac, tak nech sa telo da trochu dokopy. Nerad by som to prepalil na tych trojfazovych triningoch hned prvy tyzden.
Nedela 2.3.

Nedela je jedinym dnom z tyzdna, v ktory mozem byt uplne cely cas s priatelkou Bebkou a tak som si pomyslel, ze bude celkom vhodne si dat pred nasledujucim tyzdnom trojfazovych treningov volno a tak nechat telu este trochu casu navyse na doregenerovanie uponov a doplnenie vitaminov a mineralov.
Ako som sa mal na dalsi tyzden dozvediet, bol to velky omyl v treningu.
Tento tyzden bol pohodovejsi, no musim si vytknut, ze v planingu treningov som tento tyzden zlyhal na plnej ciare. Ak by som mal najst dovod, tak to mozno bolo aj tym, ze som na posledne dni v tyzdni trochu stratil motivaciu k treningu. Aj tak som rad, ze som bol behat aspon sest dni v tyzdni. Miestami som kvoli inym zalezitostiam nemal chut behat vobec. Tu aspon vidno, ako je dolezite mat spravne nastaveny smer v hlave a niekedy sa donutit k treningu. Mne sa to tento tyzden nepodarilo a som aj celkom rad, kedze nerad nieco robim z donutenia, aj ked je skoro pravidlom, ze na behu je najtahsie vyjst z dverí bytu/domu. Stale plati, ze aj ten najhorsi trening je lepsi, ako ziaden.
Tento zaverecny tyzden bol najslabsim v mesiaci s nabehanymi 138km a nastupanou vyskou 4636m 8. bezeckych treningoch v celkovej dlzke 13:17h.
Co sa tyka mesiaca, taksom bohuzial nepresiahol 800km, no aj tak odbehnutych 738km s nastupanou vyskou 20 782m v 43. bezeckych treningoch v celkovej dlhzke 70:37h mi ukazal, ze idem spravnym, progresivnym smerom. Marec bude sice tazky, no verim, ze moje telo je uz na to pripravene.
Uz citim, ako mi tento druh treningu prinasa cielene ovocie. Ku koncu mesiaca zacinam pripravu pred aprilovym ultrakom, ktory bude prvou sutazou tohto roku, na ktorej sa zucastnim.

Posted in Uncategorized.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *