Tyzden 20.-26.1. Konecne som sa mohol do treningu poriadne opriet.

Achilovka sa konecne sprava, ako takmer vyliecena slacha, aj ked obcas este dava o sebe vediet. No na to som bol upozornovany dopredu, ze este nejaky cas potrva, kym sa zahoji uplne. Akurat, ze som trochu pozadu za treningovym planom zimnej pripravy v hesle: “Winter miles=summer smiles.”, no zaroven pocuvat telo a nepretrenovat sa. Dobre ale je, ze svalova pamat po kratsom zraneni funguje vyborne a tak sa k povodnym objemom cca 600km/mesiac mozem vratit aj milovejsimi krokmi. Ked som predchadzajuci tyzden zistil, ze som nabehal v klude skoro 130km s nastupanymi 4900m a citil som sa relativne v pohode, bol cas zvysit treningovu davku. Trosku som preskocil zasadu 10-15% tyzdenneho navysovania treningovej davky a hodil som to na dvojfazovy beh s odbehnutymi dokopy 30km/den. Urobil som to preto, lebo od buduceho mesiaca uz mam v plane behat dvojfazove treningy 6dni v tyzdni s obcasnymi trojfazovymi treningami s celkovymi 45km/den, kedze to bude priprava sliach na nasledujuci mesiac a navysovanie treningovych davok. Tu uz sa budem viacmenej riadit 10-15% navysovanim za tyzden. 
Na tento tyzden som si stanovil za hlavny treningovy ciel vyskove metre s postupnym zvysovanim zataze(nastupanych metrov) v troch za sebou iducich dni a od stvrteho dna po siesty, opat to iste. Pri tomto principe som na treti den trenoval telo fungovat aj v rezime, ked uz je unavene z predchadzajucich dni, no zaroven to neprehnat a dat mu cas na zotavenie vo stvrtom lahsom dni. Zaroven som mal v plane ist druhu fazu vecer s malym prevysenim a v tepoch obecnej vytrvalosti.
Pondelok:
Obed: 
Po dvoch dnoch neplanovanej pauzy som dnesnu prvu fazu isiel doobedu a kopcovitu klasiku. Plus dnes mal kamarat Miso z Banskeho cestu do KE, tak ma poctil svojou navstevou a spolu sme si isli aj zatrenovat. Bolo riadne blato, kedze mrholilo, no isli sme kopcovitu klasiku s uvodnym vybehom na cerveny breh. Od studnicky nad alpinkou do kopca po zelenej to trochu smykalo, no islo sa mi super a poriadne som sa ani nezadychcal. Tie dva dni pauzy ma poriadne zregenerovali. Podla mna az prilis. Trochu som ale isiel rychlejsie, ako tradicne, no iba v priemere o 5 tepov, takze az tak strasne to nebolo. Nechcel som totiz, aby sa Miso, ktory je inac super life time atlet, pri svojich rychlych behoch pri mne nudil. Spolu nam to zbehlo paradne rychlo. Nohy som dokopy ani necitil, preto budem musiet trosku vylepsit moju kopcovitu klasiku. Skusim v zajtrajsej prvej faze.
Dokopy to bolo 15km s nastupanou vyskou 520m v priemerke 5:45min/km.
Podvecer: 
Druhu fazu som neplanovane absolvoval s doprovodom mojho kamarata Dodiho, ktory sa po pauze opat rozbiehava a pri svojich obvyklych 15. treningovych kilometroch po meste som mu tesne pred behom dal do ruky celovku a povedal som mu, ze ja mesto nebeham, takze bude musiet ist so mnou behat do lesa. Pre druhu fazu som na tento tyzden zvolil zakazdym menej kopcovitu klasiku po modrej znacke na  alpinku a spat. Dodi v lese zistil, ze nieje 15km, ako 15km a aj pri mojej menej kopcovitej klasike a jeho mensej bezeckej trenovanosti som musel zvolit pomalsie tempo, ako obvykle. Cestov tam sa mi uz zacala vybijat celovka a tak som viacmenej isiel za svetla Dodiho celovky beziaceho za mnou. Cestou dokopca sa ale kamarat drzal ako pravy sportovec, no vedel som, ze to mierne stupanie ho vycerpa a spat to uz bude o nieco tahsie. Musim ale uznat, trat ubehol celu, aj ked nepoznal teren a casto sa mu podarilo zle stupit, kedze sa snazil behat cez spicky v obuvy nie pre to stvorenej. 
Inac som dnes nohy skoro ani necitil. Ale je to este iba prvy den a vzdialenost a nastupane metre niesu nic moc, takze uvidim, ako to pojde dalej.
Dokopy to bolo 14.5km s nastupanou vyskou 300m a priemerkou 6:05min/km.
Dnes som mal v plane tri fazy treningu, kde tretou mala byt Tao Joga vo forma clube, no tu som uz bohuzial pre zle nacasovany vecerny beh, nestihol. 



Utorok:

Obed:
Dnesny den padalo, ako z krhle. Po vcerajsich blizko za sebou iducich faz som bol rano este celkom zlomeny, tak som opat prvu fazu zacal az na obed. Zmokol som, no v kopcovitom behu to je jedno. Dnes som mal mal v plane dva vybehy po zelenej od studnicky az po vrchol kopca pri pristresku pri turistickej znacke “pod kamennym hrbom”. Vcera som si ale povedal, ze dnes okrem toho skusim este trochu vylepsit kopcovitu klasiku a tak som od modrej este pred prvym stupanim do kopca po zelenej zbehol za alpinku smer golfove ihriska vybehol si kopec na lavo od golfovych ihrisk. Je tam taka neupravena a casto nepouzivana cesticka s kopou napadaneho listia v ktorom je kopa popadanych konarov, takze treba dvihat vysoko nohy. To len pre informaciu, ak by tadial niekto chcel tiez behat. Spat som to uz od studnicky vybehol dva krat hore po zelenej. Prvy vybeh som do 50m citil trochu tazke stehna, no preslo to a uz sa mi stupalo dobre. Pri druhom vybehu som uz citil tahsie stehna po cely cas. Akurat to blato to este stazovalo. Som zvedavy, ako sa pojde zajtra pri troch vybehoch. Taktiez zajtra uz ale ma prist aj k nam studeny front, tak to trosku pomrzne.
Dokopy to bolo 21km s nastupanou vyskou 950m a priemerkou 6:26min/km.
Vecer:
Menej kopcovita klasika sa mi bezala uz lepsie. Bolo veterno, no pocas behu uz neprsalo. Behalo sa mi super, nohy som skoro necitil, no tepy som mal opat trochu vyzsie, takze som radsej spomalil tempo. Opat plati, ze medzi fazami by mal byt aspon 6h volno na regeneraciu. Pri trojfazovom treningu to bude hlavne o discipline a tak aj dodrziavani casov treningu.
Vecer aspon trochu rege v infra saune a virivke. Pocit po bolavej achilovke pri hydromasazi je uz prec.
Dokopy to bolo 10km s nastupanou vyskou 200m a priemerkou 5:54min/km.
Streda:
Prvy zimny den v tomto roku s teplotou -2°C. 
Rano: 
Skoro rano sa mi vstavalo na pocudovanie celkom fajn, Aj nohy pocuvali, cize strava ma dobre zregenerovala. Kopcovitu klasiku s troma dnesnymi vybehmi po zelenej som uz absolvoval bez pridavneho kopca, ktory som isiel vcera od golfovych ihrisk. Prvy vybeh  po zelenej po vcerajsku som mal trochu drevene nohy, no druhy bol uz v pohode a treti vybeh isiel celkom lahko. Partak Miro vstal a prisiel SADckou do KE na ranny beh len kvoli tomu, aby si odbehol ranny beh. Tomu hovorim odhodlanie pre trening! Citronova stava pred behom mi na prazdny zaludok tentoraz nesadla najlepsie.  Na beh som mal so sebou styri medjool datle. Prve dve som dal po 40. minute v nadeji, ze sa mi upravi zaludok. Pomohlo.
Po behu som asi aj vdaka tym zjedenym datlam bol celkom v zivy. Tempo dnes ale bolo o nieco pomalsie, kedze priemerku znizoval ten trojity vybeh do ostreho stupania. Nastastie to uz bolo po tvrdsom podklade, aj ked nie este zamrznutom, kedze miestami sa este smykalo. 
Dokopy to bolo 19.5km s nastupanou vyskou rovnych 1000m a priemerkou 6:42min/km.
Obed:
Druha faza na obed sa mi isla perfektne. Asi to bolo tym, ze som isiel este za svetla, no islo sa mi super lahko. Popravde teraz neviem, cim to bolo. Nohy som mal super lahke, aj ked som citil trochu stuhnute slachy okolo kolien, no skor z hora. Cize to mohli byt napojene kvadricepsy na kolenne slachy, ktore boli z tych stupani trochu viac unavene. No kolena ma neboleli, takze zatial fungovali dobre. Dal som to po modrej iba nieco za treti most, kedze z rana som uz mal dost kilometrov, takze som nepotreboval ist az po alpinku.
Dokopy to bolo 11km s nastupanou vyskou 150m a priemerkou 5:27min/km.
Vecer som bol navstivit Matusa z behnaboso.sk, ktory mi ukazal novy katalog inov8 a hned som si vybral super model pre orientacnych beckov baregrip, ktory ma pri novom 2014 modely drop uz len 6mm. Minulorocny model mal az 9mm drop. Vyhoda tychto topanok je ta, ze maju zabudovane kovove hroty v podrazke a tak ich vyskusam na zamrznute traily a tak mozno ani nebude treba protismykove spiky. Takisto som uz zacal poskulovat na najvyzsiu radu funkcnej bezeckej vetrovky, ktoru si budem musiet kupit, kedze vazi iba 150g a je 20 000cka nepremokavostou a priepustnostou vodnej pary z tela. Je to povinna vybava na cele UTMB. Plus este windstoperka zvlast a funkcne novavice. Vsetko po 150g(windstoperka iba 70g). Cize s vetrovkou, nohavicami a windstoperkou budem niest na chrbte iba 370g!! Cize aj s ultra batohom a dalsou povinnou vybavou by som sa vedel dostat do 1kg(bez vody) a vedel by som sa zbalit do 10l batohu(+105g), mozno aj mensieho. Dobre je, ze na UTMB sa chystam az v roku 2015(ak ma vyzrebuju) a tak bude dostatok casu, aby som si zabezpecil kompletnu, najlahsiu moznu vystroj pre dany pretek od znacky Inov8. Predsa len nepocestujem 2500km na UTMB len preto, aby som si ten beh len odbehol…
Stvrtok:
Prvy trening sa mi podarilo zacat az o pol tretej. Nohy po vcerajsku boli trochu unavene, no islo sa mi celkom fajn.Uvodny vybeh po banu som isiel z cervenej znacky poza Sustera, kolmo do strmeho lesneho stupania. Achilovky neprotestovali a tak som si celkom pekne uzival beh. Dokonca som sa po rozbehani a uvodnych volnych styroch kilometroch rozhodol trosku ponahanat s vlacikom, ktory smeroval na alpinku. Uz, uz som ho dohnal, no v tom as modra zacala tocit a mierne stupat a uz bolo po prenasledovani. No zobral som to ako fartlek trening a tak som si potom este pre znemu trosku zvysil tempo do mierneho stupania dva krat. Jeden vybeh po zelenej sa mi zdal celkom easy a po nom od kamenneho hrbu som si uz uzival posledne zvysky denneho svetla. Tepy som mal oproti pondelkovemu podobnemu behu s Misom o 10tepov mensie, cize to bolo opat viac o pohode v obecnej vytrvalosti, aj ked priemerku som nemal az o tolko pomalsiu. Trening funguje.
Dokopy to bolo 15.8km s nastupanou vyskou 650m a priemerkou 5:52min/km.
Vecer:
Druhy trening som isiel az o deviatej vecer. Tak neskoro som to vobec neplanoval, no stalo sa. Opat som si neustrazil vydrz bateriek v celovke a uz po jednom kilometri som si vsimol, ze svetlo je ovela slabsie, ako pri nabitych baterkach. Uz sa mi vracat kvoli tomu nechcelo a skoncit trening pre tento detail neprichadzal do uvahy. Spociatku som prepol rezim svietenia celovky na dve slabsie diody, ktore ale mali takisto ubytok energie a tak svietili dost mizerne, takze kilometri som to opat prepol do hlavneho rezimu svietenia. Vedel som, ze pri chlade sa nabijatelne baterky ovela rychlejsie vybijaju a tak som zvysil rychlost a zacal som skusat drzat vyzsiu rychlost aj napriek tomu, ze tato faza mala byt volna. Od otocky do kopca som drzal tempo 5:30min/km a dole kopcom 4:30 a hned na to drzat tempo 4:15. Ide o klukatu cesticku s obcasnymi miernymi stupaniami a pri tak slabom svetle som bol vdacny aj za taketo tempo. Od sustredenia a zaostrovania mi od zimy a vetra mierne mrzli oci. Toto v zime nemam rad na vecernych rychlejsich behoch. Mozno by to chcelo si do buducnosti zabezpecit kvalitne slnecne okuliare s vymenitelnymi sklami (aj s bielymi sklami). 
Dokopy to bolo 14.5km s nastupanou vyskou 300m a priemerkou 5:08min/km.
Po behu som sa citil celkom sviezo. Dnesny obe fazy mozem povazovat za fartlekove treningy. Dufam len, ze to nebude mat prilis velky dopad na nasledujuce treningove dni.
Piatok:


Opat prvy beh so startom az o 2pm. Hneva ma to, kedze dnes to bolo s dvoma vybehmi po zelenej a zajtra rano uz musim vstat na ranny beh s troma vybehmi po zelenej do kopca, cize budem este celkom unaveny po dnesnych, opat poobednajsich behoch. Druhy vybeh sa mi isiel ovela lahsie, ako ten prvy. Dokonca som ani necitil v nohach po zbeho z prveho vybehu prechod zo zbehu na vybeh a teda zapojenia inych stehennych svalov. Celkovo som dnes isiel po vcerajsich rychlejsich behoch radsej volnejsie, ako obvykle.

Dokopy to bolo 17km s nastupanou vyskou 708m a priemerkou 6:19min/km.
Hodku po behu som isiel tento tyzden konecne po prvy krat do posilky, kde som precvicil hornu cast tela so zameranim na chrbat(spodok a vrch), brucho, ramena a ruky. Silny spodny chrbat, tvz. vzpriamovac je spolu s brusnymi svalmi najdolezitejsia cast pre bezca. A kedze som ich poriadne uz mesiac neposiloval, zacinam trochu citit spodnu cast chrbta. Pomaha praca s drevom, ale to je iba raz za cas a tak sa mi posilka zide. Doma mam koliesko na posilnovanie brusnych a chrbtovych svalov, tak ho snad po stvrt roku oprasim a opat zacnem vyuzivat na domaci trening.
Po posilke som ihned dal na 15min infrasaunu a 20min virivku. Urobil som to tak pred dalsou bezeckou fazou, kedze som vedel, ze po nej to uz nestiham a dnes som potreboval trochu uvolnit nohy hydromasazou.
Vecer:
Na druhu bezecku fazu som vyrazil az o deviatej vecer. Tak neskoro preto, aby som sa stihol predtym trochu najest a nechat zaludok ovocie stravit. Pri frutiarianstve je super to, ze vacsinu ovocia telo rychlo stravi a tak na dlho nezatazi organizmus, ktory tam moze ziviny z ovocia vyuzit na regeneraciu. 
Bol som uz viac unaveny a tak mi padlo vhod, ked sa ku mne na vecerny beh pridal kamarat Mato, ktory akurat koncil v praci. Spolu nam ten beh zbehol paradne a aspon sme si mali cas pokecat.
Dokopy to bolo 14km s nastupanou vyskou 300m a priemerkou 5:33min/km.
Po behu som zjedol velky zeleninovy salat, ktory mi pripravila moja super pozorna priatelka Bebka a tentoraz som zalahol, ako zabity.
Sobota:
Vstavalo sa mi uz trochu tazko. Aj ked nic tak hrozneho, ako to bolo po dlhych treningovych behoch minuleho roku, no vcerajsie po sebe iduce tri fazy ma vycerpali. Nie natolko, aby som si dnes neuzil teplotu -9°C a pri silnom severnom vetre pocitovku -18°C. Chcel som stihnut prvu fazu este pred zaciatkom finaloveho stretnutia na australian open, kde bola nasa Cibulkova, no trvalo mi prilis dlho, kym som sa prebral a tak som startoval az tesne pred desiatou. Uvodny kilometer v meste, pokial som sa nedostal do lesa a proti vetru mi dal poriadne zabrat. Silny protivietor so snehom ztazil dychanie. No s tym uz mam skusenosti, tazke som vietor ako vzdy bral za super sparinga. 
Vybehy do kopca mi isli ale super pomaly. Uz aj tym, ze napadal prvy sneh, na ktorom to trochu smykalo. Zaroven mi velmi casto mrzli prsty v dvojitych bezeckych rukaviciach, cize som musel casto prekrvovat ruky, aby som nahnal krv do koncekov prstov.
Prvy vybeh isiel tazko. Druhy lahsie, lebo som vedel, ze ma caka uz iba jeden. A posledny bol nekonecny. 
Dnes som myslel, ze ziadneho bezca nestretnem, no jedneho som este v uvode pri vstupe do lesa minal. On uz mal na rozdiel odo mna, po treningu. Hore na kamennom hrbe bolo dokonca aj zopar turistov. Sranda, ze skalni turisti aj v takyto necas vyjdu na svoju oblubenu prechadzku. Alebo som mal proste iba stastie. Pri vybehu na kamenny hrb po poslednom vybehu do kopca na zelenej znacke som v snehu zazrej aj stopy od horskeho bicykla. Ak ten isiel bez kukly, tak to bol riadne odvazny, lebo mne pri spiatocnej ceste na otvorenom priestranstve pod vedenim vysokeho napatia na cervenej znacke za 20sekund zmrzla cela cast lavej strany tvare. Citil som sa, ako keby ma po nej niekto tresol lopatou. Asi 5min mi trvalo, aby som mimikou tvare dostal do tych miest krv, no aj po prichode domov som ju mal zmrznutu natolko, ze teplo v byte z krbu mi za par sekund sposobilo na tvari bolesti, ako ked si zmrznute ruky strcite pod horucu vodu. Take nieco som na tvari snad este ani nezazil. Prvy krat som sa na chvilu v duchu ponosoval na teplo krbu. Jasne, ze som si hned uvedomil, ze to je somarina.
Dokopy to bolo 19.5km s nastupanou vyskou 1000m a priemerkou 6:58min/km. Podla priemerky vidno, ako sa islo po tom cerstvom snehu a v neprijemnom, studenom vetre.
Poobede:
V skore poobedie som sa dohodol na spolocnom druhom behu s Matusom z www.behnaboso.sk. Opat som potreboval partaka. Tu som si ale zabudol zobrat slnecne okuliare a ostre snehove vlocky s rychlym a studenym vetrom dost unavovali oci. No s Matusom sa mi behalo super. Pokecali sme aj o planovanej stafete na slovenskom ultraku. Pocasie bolo rovnake, no pri kratsiom druhom behu som uz nestihol tak vymrznut, co bolo skutocne prijemne. Po prvom behu mi trvalo hodinu, kym som pred krbom dostal poriadny cit do prstov na rukach. Bolo ale o to viac snehu, kedze cely den snezilo, ako dive. Tepy som mal ale pekne v obecnej vytrvalosti, takze som bol celkovo s dnesnym dnom spokojny. Kto dnes nebol behat, moze lutovat, kedze taketo podmienky treba pri behu zazit. 
Dokopy to bolo 11km s nastupanou vyskou 230m a priemerkou 5:49min/km.
Nohy si uz pytali volnejsi den, ktory im zajtra doprajem.
Nedela:
Ranny volny beh s Bebkou po modrej. Jej uvodny beh po tejto trase. Nohy som mal na tom tak, ako po 183km, cize dnesny beh som si naozaj uzil. Pocasie bolo mierne, vietor slaby. Zobrali sme aj oboch psov, z ktorych Bebyna Daisy uz mala ku koncu celkom dost a museli sme ju miestami cakat. Pri tejto prilezitosti som si spomenul, ako maval Iron problemy pri letnych dlhych behoch zo zaciatku svojho vytrvaleckeho treinngu. No pri jeho parsnovskych genetickych predispoziciach isla vytrvalost hore raketovou rychlostou a po par tyzdnoch ho uz prakticky nebolo mozne unavit pri mojich vtedajsich trenigovych davkach.
Dnesnych regeneracnych 10km s nastupanymi 150m a volnej priemerky nieco malo cez 7min/km mi bodla priam uzasne. Po bedu som bol v saune a virivke. 
Vecer som ale pouzil na salat opat pred dvoma dnami napolenu jalapenos chilli papricku, ktora mi sposobila neskutocnu hnacku, ktora ma trapila cely vecer. Na toto som zistil, ze je pri fruitarianstve najlepsie zjest ovocie kaki, ktore ma velmi vlaknitu supku, ci pomlety mak s agavovym sirupom, ci niecim inym(med, javorovy sirup) na dosladenie, alebo bananmi. Tie ma uz na fruitarianskej strave az tak neupchavaju, ako to bolo pri varenej strave. Skor by som povedal, ze teraz skoro vobec. No ak sa zje banan este zlty a nie dozrety(pehaty), tak to moze pomoct. Takisto je zaujimave, ze pri fruitarianstve pri hnacne nedochadza az k takemu badatelnemu ubytku energie, ako to je pri varenej strave, kedze aj pri hnacke prijmam sladke ovocie z ktoreho mam dostatok energie. Akurat treba davat pozor, na dehydrataciu.
Celkovo za tento tyzden som nabehal v trinastich bezeckych fazach 193km s nastupanou vyskou 6500m a v celkovom case 19h56min behu a 22h aj s posilovacim cvicenim. Na garmine pri korekcii vysky pri niektorych behoch to bolo trochu viac vyskovych metrov, no ja sa drzim uz znamych vyskovych metrov a zaznamu priamo z garmin hodiniek bez korekcii vysky, ci zleho merania vysky kvoli zlemu pocasiu. 
Buduci tyzden mam v plane zvysit o trochu treningove davky a pozmenit aj trasy behov. Skusim nieco nove a pozmenim aj vzdialenosti. Caka ma aj jeden dlhsi beh do 35km, cize si opat natrenujem vytrvalost tela po predchadzajucich tahsich treningovych dnoch. Plus by som rad stihol aspon dva krat posilku a jednu hodinu jogy.
Tento tyzden sa konecne chystam po rokoch opat na sportove zatazove testy do nemocnice, aby som zistil moj aktualny VO2max a kapacitu pluc. Po uvodnych troch rokoch maratonskeho, viacmenej hobby treningu som tusim mal 5,5l pluca. Uvidim, ako som na tom teraz. Skoda ale, ze som asi omylom pri pratani papierov zahodil moje vtedajsie vysledky. Tento test by som rad absolvoval kvartalne, aby som vedel, ci som sa posunul v mojom treningu dopredu, ci naopak stagnujem. Tak viem patricne upravit treningovy vyvoj.
Tyzden nato chcem ist na treti rozbor krvi. To uz budem 12. mesiac fruitarianom. Velmi ma zaujimaju hodnoty B12tky a hematokritu. O zvysok sa velmi neobavam, aj ked jeden nikdy nevie. 
Posted in Uncategorized.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *