Tréningový týždeň 6.10.-12.10. Málo tréningu a beh do vrchu: Banské-Mláčky

Pondelok 6.10.:
OFF.
Dnes som ešte síce cítil nádchu, no od obeda sa mi už uvoľnilo aj dýchanie a večer som už aj vykašliaval bordel z pľúc. Zajtra ešte dám jeden deň tréningovej pauzy a potom opäť tréning, aby som mal aspoň akú takú prípravu na sobotňajšie voľnejšie preteky beh do vrchu Banské-Mláčky (6,3km +320m;asfalt).
Utorok 7.10.:
OFF.
Už sa cítim neporovnateľne lepšie. Jediné príznaky nádchy sú tie, že ešte stále vykašliavam.
Streda 8.10.:
Nočný beh s košickými bežcami. Chcel som opäť stretnúť chlapcov, tak som sa k nim na dnes večer pridal. Trošku na môj vkus pomalé tempo, lebo sme mali v skupine rôzne výkonnostné triedy, no aspoň bol čas na trošku pokecu. Zaujímave bolo to, že pri posledných troch kilákoch zbehu po asfalte ma neskutočne bolela plantárna šľacha. Mal som obuté trailroc 255tky s ortopedickou vložkou twinheel kvôli plantárke a aj tak som cítil silné nárazy. Keď som minulý týždeň behal v X-talonoch, ktoré sú mäkšie, tak to bolo v pohode. 
16km s nastúpanými 467m
Večer plantárka bolela, ako keby som behal nejaký rýchli ultrák…
Štvrtok 9.10.:
OFF.
Od rána šľacha bolela, tak som to dnes nesílil.
Piatok 10.10.:
OFF. 
Zajtra idem na pretek, tak už nemá význam dráždiť plantárku, ktorá už dnes nebolí.
Sobota 11.10.:
Poobede:
Na pretek behu do vrchu Banské-Mláčky som nemal žiadne očakávanie. Proste zo začiatku to ísť volnejšie, potom pridať a záver pridať ešte viac. Kedže som mal houby natrénované, plus som bol po nádche a ešte stále som nemal 100% dýchanie, tak som sam bol zvedavý na výsledok.  
Prvý dva kiláky som sa držal spolu s Romanom a Matejom, ktorých som viezol v aute. Aj keď plán po prvom kiláku som mal taký, že udržím toto tempo, po druhom kiláku som sa už rozdýchal a tak som mohol pridať. Dobré bolo, že som mal koho obiehať. Bol som prekvapený, ako rýchlo bežala prvá žena(poľka-veteránka). Tú som totiž obehol necelý kilák pred cieľom. 
Do ciela som dobehol na 11. mieste za 28:42sek, čo bolo 4min za víťazom. Pekne mi naložil ukrajinec jeden. Útechou mi bolo to, že som si zlepšil čas oproti poslednému pokusu z pred dvoch rokov o 1min. Aspoň niečo, aj keď vtedy som to behal na druhý deň po mojom tréningovom trailovom ultráku (53km KE-Smolník).
Opäť super pretek od kamaráta organizátora Miša Ivanča z Banského.
6,3km s nastúpanou výškou 320m 
Po dobehnutí do cieľa som chvíľu počkal na Mateja a Romana a išli sme ešte vyklusať trochu nohy po hrebeni slanských vrchov a so zbehom dole k autu. Tieto kopčeky Mišovi (organizátorovi pretekov) stále budem v dobrom závidieť 🙂
10km s nastúpanými 71m

Nedeľa 12.10.:
Dnes som išiel po drevo do Klenova, tak som si vybehol zadnú Roháčku. Je síce nižšia o 30 výškových metrov, ako originál Roháčka(1024m), no zo zadnej je oveľa lepší výhľad. Do ostrejších kopcov mi ani nešlo behať. Nohy som mal po včerajšku také tvrdé, že pri pokuse behu do ostrého stúpania mi vystrelil tep nad 170úderov. Tak som zvolil rýchlu chôdzu a vychutnával si prírodu. Hore z roháčky bol krásny výhľad na okolité lesy a rieku hornád. 
Šľacha ma nebolela skoro vôbec. Akurát som mal posťahované achilovky po včerajšku. 
11,5km s nastúpanými 724m

Večer som sa zastavil za kamarátom Peťom Polákom, ktorý mi poradil, ako on trénoval, keď ho niečo bolelo. Jeho recept na to bolo to, že behal aj naďalej, akurát pri oveľa nižšom tempe. V jeho prípade aj 8min/km po rovinke. Osobne si ani taký pomalý beh neviem predstaviť a nieto ešte aplikovať v tréningu. Jeho rady mi zatiaľ stále pomohli a tak idem od budúceho týždňa behať podľa nového programu. Rozhodol som sa, že vyskúšam menšiu jednoduchú fintu, ako sa donútim, aby som behal pomaly. O tom však bližšie napíšem až po týždni testovania. Bude to celkom sranda, to som si istý. 
Tento týždeň som nabehal dokopy 54km s nastúpanými 1804m v 5. behoch a v celkovom čase 5:30h.
Zo začiatku tohto týždňa ma prekvapilo, ako sa môže zápal z tela z nádchy dostať do plantárnej šľachy, ako sa to stáva pri preťažovaných achilovkách. Našťastie to s ústupom choroby “prešlo” a už to bolelo iba klasicky.  Nočný beh v  trailococh, ktoré majú slabšiu výstelku podrážky, ako X-talony, bolel celkom statočne. Ďalší beh už bol v X-talonoch a už ju bolo po behu cítiť menej. Pretek som odbehol v NB minimus Zero, kedže tam som nedošľapoval na pätu vôbec. Aby som plantárku poriadne prekrvoval, budúci týždeň budem striedavo trenovať v Minimusoch a X-talonoch. Snáď to so spomalením pomôže šľachu konečne vyliečiť. 
Výhľad zo zadnej Roháčky na jesenné farby prírody. Za chrbtom mám dole dedinku Margecany a rieku Hornád.
Posted in Uncategorized.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *