Tréningový týždeň 5.1.-11.1. (Víkendová túra vo V. Tatrách-foto)

Pondelok 5.1.:

OFF.

Dal som jeden deň kotníku na zotavenie. No veľký rozdiel som na konci dňa necítil.

Utorok 6.1.:

Ráno:

Včera a v noci napadlo snehu a tak som sa vybral po trase kopcovitej klasiky na Jahodnú pozrieť, ako vyzerá chodník. Na modrej značke som stretol bežať predo mnou Maťa a tak sme sa dohodli, že si vybehneme na Hrešnú cez Vrabčiaky. Hore nám už poriadne podšmykovalo, kedže obaja sme mali grip podrážky poriadne zbehaný. Hore od Hrešnej sme si dali ešte dvojkilometrové kolečko po bežkárskej trati a vrátili sme sa po poliach späť do Čermela. Slnko svietilo, no miestami v lese bol poriadny ľad.

21,5 km s nastúpanou výškou 647 m

Večer:

Tu som si vybehol voľne Kamenný hrb po červenej značke priamo. Chcel som skúsiť, ako sa mi pôjde v tom snehu s poriadnym gripom v Orococh. Na sneh je to parádna topánka, aj keď je tvrdá a dosť po nej cítim bolesť v päte.

16 km s nastúpanou výškou 528 m

Streda 7.1.:

Ráno som cítil bolesť v päte po včerajšom behu v orococh a tak som prvú fázu vynechal úplne.

Večer:

Tu som si dal voľne kopcovitú klasiku. Pôvodne som chcel pridať ešte jeden kopec, no v druhých topánkach sa mi na tomto povrchu šmýka a nechcel som ešte pridať bolesť v kotníku, ktorý mávam po behu stále mierne opuchnutý.

17 km s nastúpanou výškou 650 m

Štvrtok 8.1.:

Ráno:

Dnes som sa zobudil do veľmi pekného dňa a tak po krátkych pracovných povinnostiach mi to nedalo a musel som si ísť na dlhšie zabehať. Ráno pri odpratávaní snehu z pred baráku mi sused poradil, že na opuchnutý kotník je najlepšie ľadovanie. Osobne ma ľadovanie nebaví a kedže vonku bolo -9°C, rozhodol som sa tento dlhší beh absolvovať bez ponožiek. Nápad to bol skvelý, kedže podmienky s čerstvým prašanom boli priam vhodné. Už po troch kilometroch som žiadnu bolesť v kotníku necítil. Kedže počas lesného behu je kotník veľmi namáhaný kĺb, nehrozí, že mi bude bez ponožiek zima. Dokonca ani v topánkach mi na chodidlo zima nebola a to aj potom, čo mi na kotníku roztopený sneh topánku vytopil. Na Jahodnej som si vyklusal zjazdovku. Zbeh som trochu pridal, pretože som zabudol, že mám boľavý kotník a tak po dobehnutí mi ten opäť napuchol. Čiže som bol tam, kde včera.

26 km s nastúpanou výškou 994 m

Večer:

Ako druhú fázu som už išiel voľne k studničke nad Alpinkou po modrej značke. Nohy boli zo začiatku trochu lenivé, no potom to už išlo.

14 km s nastúpanou výškou 266 m

Piatok 9.1.:

Dnes ráno mi prišli nové topánky od Hoka one one. Po prvom obutí som zistil, že aj keď to je najmenej tlmený model od tejto značky, cítil som sa, ako keby som chodil po žinenke, či hrubom koberci. Topánky od tejto značky pripomínajú žehličky. Veľmi dlho som sa zdráhal ich vyskúšať, no ak mi majú pomôcť vyliečiť plantárnu šľachu popri objemovom tréningu, tak budiš.  Bol som veľmi zvedavý, ako sa mi v nich bude behať.

Poobede:

Prvý tréning som išiel skúšobne na alpinku cez H. Bankov. Prvé bež. kroky v Hokách boli veľmi zaujímavé. Necítil som podklad, po ktorom som behal, no zdalo sa mi, ako keby som mal v podrážke mäkké lopty. Osobne si myslím, že práve tu je strata energie prenesená na podložku, no ako som povedal, ak mi to pomôže so šľachou, tak prečo nie? V teréne sa ale potvrdilo to, čoho som sa obával najviac vďaka vysokej podrážke. Veľmi často noha na kamenistom a korenistom teréne vybočovala do strán a mňa z toho začali bolieť obe kolená a môjmu kotníku to tiež veľmi nepomohlo. Možno je to len sila zvyku, tak im dám ešte šancu aj v iných tréningoch.

16 km s nastúpanou výškou 370 m

Večer:

Druhú fázu som išiel voľný beh na kamenný hrb, no tentoraz po cyklotrase. Bola hmla a dnes večer som nemal chuť na priamy stret s prekvapenou zverou. Záver behu som už išiel v daždi. Oteplenie prišlo. Keď to celé opäť zamrzne, tak to bude v lese o držku. Aj počas tohto behu v Hokach ma boleli kolená. Hlavne, že výrobca sa chváli, že jeho topánky sú vhodné pre ľudí s bolesťami chrbta a artritídou..

15,5 km s nastúpanou výškou 457 m

Sobota 10.1.:

Ráno:

Do toho topiaceho snehu a dažďa sa mi veru behať dnes nechcelo a tak sme sa na obed s Bebkou pobrali do V. Tatier. Počuli sme, že vraj ma byť v tatrách víchrica, tak sme išli sprobovať 🙂 Pre istotu sme si kúpili mačky. Bola to veľmi vhodná kúpa.

Voľná túra s Bebkou zo Smokovca na Zámkovskeho chatu. Večer na chate bolo veselo.

Nedeľa 11.1.:

Poriadne sme sa vyspali a na dnešnú túru sme sa vybrali pomerne neskoro. Pôvodný plán bol ísť na Téryho chatu a odtiaľ cez Priečne sedlo na Zbojničku, no po 20 min šliapania na Terynku nám oproti idúci chlapci oznámili, že na svahu Priečneho sedla strhlo po oboch stranách lavínu a tak sme neriskovali a radšej sa vrátili dole na rázcestie malej a veľkej studenej doliny. Odtiaľ sme sa už hore vybrali po turistickom chodníku cez Malú studenú dolinu smer Zbojníčka. Od pásma kosodreviny vyššie sa predpoveď o silnom vetre vyplnila. Hore na chate bolo zopár ľudí, takže sme neboli samy. Plus jeden skialpinista, ktorý nás obiehal v pásme kosodreviny, kde bol hlboký sneh, no vyššie na ľade a skalách už zaostával pre zmenu on. Tu sa nám výborne osvedčili nové mačky. Zostup sme stihli ešte pred zotmením. Čelovky sme použili až od Hrebienka na záverečný zostup k autu. Ináč v za tie dva dni v tatrách sme mali celý čas mačky. Bez nich by sme tento víkend z túry v tatrách veľa nemali. Hlavne, čo sa táka výstupu na Zbojníčku.

Tento týždeň som nabehal o niečo menej, ako som plánoval, no boli sme na polovičný víkend v Tatrách a to mi to všetko vynahradilo.

Dokopy to bolo 126 km s nastúpanými 3912 metrami v 7. bežeckých tréningoch a v celkovom odbehnutom čase 12:23 h (+9 h pešej túry s 10 kg batohom v Tatrách).

10492095_10152650380251089_7803345457602024326_n

Trošku ľadu na nohách a topánkach po behu bez ponožiek v snehu a pri teplote -9°C

Posledné lúče slnka dopadajúce na stanicu na Lomnickom štíte

Skialpinista to už tu začínal mať ťažké

Niekde pod Zbojničkou

Tak sme to v tom vetre dobojovali po Zbojnícku chatu

Pri odchode sme už boli v chate poslední