Treningovy tyzden 31.3.-6.4. Obmeneny trenigovy plan funguje na jednotku+nestastny pad na biku v meste.

Pondelok 31.3.:

Rano:
som sa odviezol pod moj doteraz najoblubenejsi kopcek 23km od kosic do dedinky Velka lodina. Od stanice som vybiehal v pohodovom tempe po rovinke a nasledne som nabral smer na 2,9km stupacik (530 nastupanych metrov) na Prielohy. Tuto trasu som sa dnes plny energie po vcerajsom volnom dni v prirode rozhodol dat 2x. Teda konkratne iba ten vybeh a zbeh. 
Prvy vybeh mi isiel ako po masle, aj ked v poslednom, najstrmsom stupani, kde bez dobreho gripu na podrazke by clovek musel prejst do chodze a miestami po styroch  mi tepy leteli uz skoro na 175 BPM, no otocil som to az uplne na vrchole kopca. Nemalo pre mna zmysel behat ku znacke “Prielohy”, pretoze k nej viedla rovinka a dokonca aj mierne klesanie, kde by som zbytocne nechal nohy odpocinut. Cestou spat je ten kopec tak strmy, ze aj pri zbehu sa drzia tepy dost vysoko. Trosku mi zahaproval merac pulzu(stara baterka) a tak mi pri zbehu ukazalo pulz aj 215BPM. Hehe. Chcel by som taky dosiahnut, no aj na zatazovych testoch som zo seba viac, ako 185 BPM nedostal. 
Prvy vybeh som si casovo nestopol, kedze som na to zabudol, no odmeral som si to spolu so zbehom a porovnal s druhym vybehom, ktory bol casovo podobny, kedze mi vysiel cas niekde do 23min na 2,9km trati s 530 nastupanymi metrami. Na volne tempo by to slo. Po druhom vybehu som sa ale citil celkom sviezi aj na este jeden vybeh, no dnes ma este caka druha kopcovita faza, tak som to uz nechal tak. Predsa len plan s vybehmi do kopca som mal nastaveny na stredu a sobotu, tak aby som zbytocne nezatavoval organizmus.
Co sa tyka cisel, tak neviem, ci ma zmysel pri tomto druhu treningu pisat nabehane kilometre, no budem to uvadzaj aj tak. Samozrejme v horskom terene, kde je velmi ostre stupanie nema vyznam pozerat na celkovo prebehnutu dlzku, ale skor na nastupane metre a za aky cas sa to podarilo. Pre priklad tento beh mal 10,3km s nastupanymi 1063m. Po behu som vypil pred behom odstavenu stavu z mrkvy+munga+spenatu. Kym som prisiel domov, presla polhodinka a ja som natolko vyhladol, ze som doma do seba este nahadzal zo sedem bananov a do dalsieho treningu som uz jedol iba ovocie. Takyto zeleninovy mix mi sedia iba tesne po behu a vecer. Inac nepocitujem nejaky prival energie.
Vecer som vybehol uz na kopcovitu klasiku so styroma kopcami v celkovej dlzke 17km a nastupanymi 626m. Pocit pri behu som mal celkom v pohode. Nohy zo zaciatku boli tazke, no po prvom vybehu z cermela ku chatkam horneho bankova to uz bolo lepsie a po vybehu po zelenej pod kamenny hrb uz boli prekrvene natolko, aby som posledny vaznejsi vybeh na kamenny hrb zvladol bez tazkosti. 
Vecer:
som opat odstavoval zeleninu, no zjedol som aj trochu zeleninoveho salatu, aby telo malo aj nejaky cas na uschovanie vitaminov a mineralov.
Po tomto dni som bol celkom nastartovany na tentotyzdnovy kopcovity trening.
Utorok 1.4.:

Rano: 
Prvy trening som absolvoval podobny, ako vcera vecer, no s tym rozdielom, ze som sa spat nevracial po tej istej trase do cermela, ale som to strihol okolo jazdiarni k amfiku a tak domov. Nohy som mal zo vcera tazke skoro po cely cas, no islo sa mi aj tak celkom v pohode. Aj ked som isiel o trochu rychlejsie, ako by som chcel a tym padom aj tepy som mal o nieco vyzsie. Nie prave najlepsi regeneracny beh.
Dokopy to bolo 17.3km s nastupanou vyskou 599m.
Vecer:
Pri druhom behu som isiel opat kopcovitu klasiku no otocil som to na kopceku za znackou “pod kamennym hrbom” a s navratom uz cez cermel po cervenej. Tentoraz uz nohy tazeli po cely cas. Teraz som uz zvolnil aj tempo, no tepy som mal stale o par tepov vyzsie, ako obecnu vytrvalost. Zaroven som ale citil, ze zajtra to bude naozaj zaujimave. Hlavne, ked mam v plane vybehy do svahu starej primestskej zjazdovky Cerveny breh. Vecer som radsej nasadil regeneraciu s elektrodami na stehenne svaly. 
Dokopy to bolo 15.6km s nastupanou vyskou 580m.
Streda 2.4.:

Rano: 
ma samozrejme nohy boleli, no to uz posledne tri mesiace skoro stale, aj ked teraz po tychto dvojfazovych kopcovitych behoch o nieco intenzivnejsie, takze sa nad tym aj trochu pozastavim. 
Vybehol som smerom k cervenemu brehu, co je 800m prakticky po rovinke a potom nasledny 1km vybeh az na vrchol kopca s nastupanymi 100m tusim. Vacsia cast sa ide po asfaltke, kedze ta vedie ku chatkam pod kopcom, no od asfaltky smerom na kopec je uz polna cesta az na vrchol. Tam som stopol cas cisteho vybehu a ciel bol velmi prosty. Zabehnut co najviac vybehov a to tak, ze kazdy vybeh musi byt o par sekund rychlejsi, ako ten predchadzajuci. Znasanou bolestou, ked nohy a pluca horia pri poslednych najrychlejsich vybehoch takyto trening predci obycajne rovinkove tempa, pretoze tam clovek ide proti mensim fyzikalnym silam, no zaroven pri vybehoch do kopca clovek rovnako, ako pri tempach na rovinke dosahuje na kratky cas vysoke tepove hodnoty. Takyto trening sa ale neodporuca dlhodobo. Skor ako partyzdnova priprava pred pretekom a aj to iba 2x do tyzdna. Rovnako, ako pri tempach na rovinke. Inac sa to obrati proti bezcovi a hrozi zranenie, kedze telo po narocnom treningu viac, ako 2x do tyzdna uz nieje iba unavene, ale zacina byt mikroskopicky zranene a nestiha to zregenerovat a tak dochadza k zraneniu. 
Takze prvy vybeh od asfaltky bol v case 3:05min. (nie tempe). Nohy ma boleli z poslednych dvoch dni, tak som to dnes nevidel na viac, ako tri vybehy. Druhy bol rovnako bolestivy uz od zaciatku a tak zlepsenie iba o jednu sekundu, teda za 3:04min. Pri tretom ma uz nohy zacali posluchat, takze som mohol mierne zrychlit na 2:57min. Stvrty som myslel, ze ma polozi, no dal som ho za 2:52min. Stanovil som si novy, no zaroven triezvy ciel na sedem vybehov. Nechcel som totiz uplne pretazit nohy v hned prvom takomto treningu. Pre zaujimavost som pred pol rokom skusil prvy krat taketo vybehy do rovnakeho kopca, no kazdy v rovnakom tempe, akurat stale pod 3min. Vtedy som sa zastavil na cisle 14. vybehov, no skor preto, ze uz padala tma a mna to uz nebavilo, ako skor, ze som nevladal. 
Piaty vybeh som dal za 2:50min. Siesty za 2:41min a pri siedmom som si povedal, ze musim tento dat pod 2:40min a podarilo sa mi to za 2:38min. Celkom spokojny som odklusal domov. 
Cely trening meral 8.2km s nastupanou vyskou 606m a v celkovom case 0:57h. Nabuduce to zrychlim, no niekde treba zacat, aby bolo co zrychlovat. 
Druhu fazu som v tomto tyzdni este po tomto treningu neplanoval. Buduci tyzden, ak na tom budem lepsie, tak druhu fazu po podobnom behu pojdem volny vyklus s miernym, 250m prevysenim.
Stvrtok 3.4.:
Rano:
Tieto najblizsie dva dni musia byt regeneracne, teda v mojom pripade aj ked kopcovite, no stale vo volnom tempe obecnej vytrvalosti. Aj ked som isiel celkom volne, stale som este citil po vcerajsku nohy a to sa odzrkadlolo na o nieco malo (5+) vyzsich tepoch.
Neviem, ci som to uz spominal, no okrem ineho, tepova frekvencia vie bezcovi dobre ukazat, ci medzi treningami mal dostatocnu regeneraciu, alebo ci mu nehrozi ochorenie(napr. z pretazenia). Preto je celko mudre pouzivanie pulzoveho pristroja, kedze podla tepov, ktore ak su napriklad o 10 tepov vyzsie, ako normalne pri rovnakom treningu, bezec z toho podla pocitov moze predpokladat, ze to je bud tym, ze si dal po predchadzajucom treningu kratku pauzu na zotavenie, alebo mu hrozi choroba. 
Kedze pri tomto prvom treningu som mal tepy iba o 5 tepov vyzsie, stacilo mi trochu znizit rychlost a tak udrzat tepy relativne v normale. No v ostrych kopcoch mi uz vybehli o 10 tepov vyzsie a tak som vedel, ze tieto dva dni nebudu o nicom inom, ako o volnych behoch.
Isiel som kopcovitu klasiku v dlzke 17,4km a 606 nastupanymi metrami, no so zbehom okolo jazdiarni(o trochu nizsie nastupane metre).
Vecer:
To iste co rano, az na o nieco pomalsie tempo (o 12sek) a uz so zbehom cez cermel.
Dokopy to bolo 17km s nastupanou vyskou 621m.
Piatok 4.4.:
Rano:
Som isiel paradny volny beh kopcovitej klasiky s tym, ze som pridal este jeden vybeh do kopca za alpinkou smer chata Hresna, cize o 130 vyskovych metrov viac. Tento bol druhy kopec v poradi a po dost neupravenom chodniku, ktory viacmenej ani chodnik nieje, kedze sa mi zda, ze po nom beham snad iba ja. Oznaceny nieje, takze to asi bude tym. Po nom som mal este nohy tvrde, no v tretom kopci po zelenej znacke pod kamenny hrb to uz islo. Spiatocny beh po cervenej znacke a od bane bankov uz bol pohodovy a celkom som si ho uzival. Po behu som bol prijemne nabudeny a tesil som sa na to, ze uz len druhy vecerny volny beh a skoro rano sa premiestnim na den do vysokych tatier na dva vybehy najpristupnejsieho stitu.
Dokopy to bolo 18.9km s nastupanou vyskou 755m.
Poobede:
som zasiel za kamosom Petym po novy bezecky gear do mesta do kamenneho obchodu (behnaboso.sk), no pri prechadzani mestom som nestastne mojou chybou preletel cez volant cestneho bicykla a dopadol som na betonovych blazdiciach na obe zapastia a a pri rolovani tela som stihol trafit este rameno, kde mam dalsi cestny lisaj a skoro som polamal malicek na lavej ruke. Pri dopade nohami na zaver som trafil este stehnom uz ani neviem o co, no najhorsie bolo, ze vo vrecku nohavic som mal mobil a ten mi pri tlaku o beton spravil pekny hematom na lavom stehne a sam pri tomto cine ukoncil svoju zivotnost. Urcite som v nom nieco musel rozbit, kedze nejde hodit ani do servisneho rezimu.
Najhorsie bolo, ze mi prestalo fungovat tlacitko START na novych garminoch, takze hodinky som musel poslat do servisu. Od zaciatku sa mi zdalo, ze to tlacitko nejako slabo “klika”, tak verim, ze to uznaju za zarucnu zavadu. Cize od teraz niekolko tyzdnovy trening bez pulzmetra a merania vzdialenosti. Cisto cas merany so stopkami na nahradnom mobile, ktory som doteraz pouzival ako mp3 prehravac a SOS telefon. Tepy budem merat pocitovo a podla rychlosti, ktoru som sa uz v kopcoch naucil nastastie odhadovat. Vyslednu priemerku uz nieje problem prepocitat z vysledneho casu na nejakom dostupnom internetovom konventorovi. 
Na biku som este vyzdvihol material a doma som sa hodil do horucej vane, kedze som zacinal pocitovat silnu zimnicu sposobenu padom. Vecer som uz nevedel hybat rukami, kedze uz v mladosti som si takto silno narazil obe zapastia a tak kazdy silnejsi naraz mi teraz sposobi dost bolestive zranenie. V ten den som potreboval vyniest kos a aby som bol schopny zdvihnut fruitariansky, cca 20-30kg vaziaci plny odpadkovy kos, musel som si na zapastia dat stahovaky, ktore som pouzival pri zdvihani tazkych vah v posilovni. Vecer som uz mal problem stlacit klucku na dverach. Cize na dnes uz druhy beh neprichadzal do uvahy. Ohybnost zapasti bola na 15% a vecer klesla na 5%.
Na druhu stranu som mal ist zajtra skoro rano trenovat vybehy na nejaky tatransky stit, ktory by bol isto este pod sneho-ladom, cize mozno to tak malo byt, lebo kto vie, co by sa mi tam mohlo stat. Sam viem, ze taketo, ci podobne zranenie neumoznujuce soferovanie a beh mi mohlo jedine zabranit v tom, aby som o 4am nevyrazil z domu na tatransky trening.
Sobota 5.4.:
OFF. Ruky som mal uz o nieco menej spuchnute, no stale som s nimi nevedel bezbolestne hybat. Vecer ale uz ohybnost zapasti bola aspon na 30%. 
Nedela 6.4.:

Rano:
Ohybnost ruk mi stupla na 60%, takze som mohol dat prvy ranny trening. Vybral som sa na kopcovitu klasiku. Trochu poprchavalo, takze som mal moznost vyskusat novu nepremokavu bezecku bundu Inov8 race elite 150 od chlapcov z behnaboso.sk, ktora sa mi v jarnych dazdivych dnoch zide. Trosku som mal vysoke tepy, no to bol isto este dozvuk vina z piatka, ktore som pil namiesto anestetik. 
Celkovo to bolo 17.2km s nastupanou vyskou 641m. 

Tesne poobede sme sa rozhodli navstivit Bebinu rodinu na strednom slovenku. Bola to neohlasena navsteva po dvoch mesiacoch, takze sme sa zakonite zdrzali. Spat sme sa dostali tesne pred deviatou vecer, tak uz vecerny beh zmysel nemal. V novom tyzdni si to vynahradim.
Sumar tohoto tyzdna je nasledovny:
Odbehnutych 111.6km s nastupanou vyskou 4408m v 7. bezeckych treningoch v celkomvom case 11:33h. Oproti minulemu tyzdnu to je o cca 1100 vyskovych metrov menej. Ostatne hodnoty sedia skoro presne. Pekne vidno, co urobia dva treningy po poriadnych kopcoch v minulom tyzdni (Dumbier a Klenov-Rohacka-Margecany-Rohacka). 
Ciel na tyzden nasledujuci nebudu tatry(aj ked mozno aj tie stihnem), no prebeh hrebenom velkej fatry. Tam som este nebol, takze sa tesim. Pojdem to solo a kvoli medvedom beriem psa. Trasa, ktoru som si vyhral meria 59km s nastupanou vyskou 3140m. Pojdem to v jednom dni. Samozrejme, ze nebudem plytvat energiou pred pretekom a tak si tuto trasu rozdelim na dve casti, tazke cast dna preckam v  chate pod borisovom. Ak by mal niekto z citatelov aktualne info, ci nieje chata nahodou zatvorena, budem rad, ak mi to tu da pod clanok vediet.
Popravde to chcem absolvovat dva tyzdne pred pretekom preto, aby som zistil, ako na tom s vytrvalostou a silou som. 2x30km s celkovym prevysenim 3140m by ma pri aktualnom treningu nemali az tak velmi znicit a zaroven si poriadne zatrenujem dlhy beh. Dva tyzdne by mali stacit na zotavenie a doplnenie strateneho glykogenu a zahojenie mikroskopickych poraneni svalov a sliach. Toto by mi mala ale pomoct urychlit moja “tajna” zbran, ktorou budem disponovat buduci tyzden. Po mesacnom testovani o tom samozrejme napisem clanok. Nerad by som nieco podstatne z mojho treningoveho planu skryval, kedze verim, ze vsetko je aj tak iba v tvrdom treningu. Pri tomto nazore vychadzam z historie, kde ludia behali kopce neskutocne a pri vtedy este neprimeranych topankach, ci adekvatnych predstavach o kvalitnej vyzive.
Na nedelu bude v plane iba jeden volny beh na 10-15km po kosickych lesoch, co asi vyuzijem na zorganizovanie nejakeho skupinoveho behu. Plany su plany a tak uvidim, aka bude realita. Verim, ze uz podobne kiksy, ako tentotyzdnovy s padom z biku ma budu obchadzat.

Dva tyzdne po preteku Kamzik-Baba-Kamzik mam v plane s kamosom Matom zabehnut hrebenovku malej fatry, kedze sme tam obaja este neboli. Naplanoval som to na skoro 130km s 8500 vyskovymi metrami. Inspiroval som sa trochu trasou jednej novej bezeckej 100vky v danej oblasti. Akurat, ze som to nastavil na tri dni s prespanim v turistickych ubytovniach/chatach, co najviac vybehov do vysokych kopcov a s dobehom az na namestie v Bojniciach.

Posted in Uncategorized.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *