Tréningový týždeň 31.10.-6.11. Začiatok objemovej prípravy

Objemovú prípravu som sa rozhodol začať o niečo skôr, pretože tento rok som sa iba rozbiehal po ročnej pauze od pretekania a kedže som prihlásený na TransGranCanáriu, nieje čas na otáľanie. TCG ju ultramaratón s parametrami 125 km +8000m cez celý ostrov GranCanária, čo je jednen z kanárskych ostrovov.

Plus pár málo mesiacov potom mám svoju tatranskú ultra výzvu a tú považujem za najväčšiu výzvu sezóny 2017. Po nej bude zdolanie UTMB malinou..teda skoro 🙂

Pondelok 31.10.:

Ráno:

Prvý beh týždňa bol povinne rovinatý popri práci. Bežec, čo môže behať aj počas práce je šťastný bežec. Síce nie stále je to možné, no som veľmi vďačný za za túto možnosť. Plus to motivuje kolegov a to ma motivuje tiež. Beh bol vpohode na obecnej vytrvalosti a keďže som mal včera deň voľna, tak tá priemerka bola klasicky o niečo vyššia, tak som išiel o niečo pomalšie.

16,5 km so zanedbateľnou nastúpanou výškou

Večer:

Na koniec služby som si ešte dal kratší beh na obecnej vytrvalosti a kedže to už bol druhý beh, tepy zišli dole a opäť som mal obecnú vytrvalosť(priemerne 130 tepov) na tempe 4:50min/km. Osobne som sa vždy vyhýbal rovinatým behom počas môjho doterajšieho tréningu na ultra trail, no kedže teraz v práci pár dni do týždňa nemám veľmi na výber, tak som to zobral za výzvu, ako sa ešte zrýchliť, kedže v kopcoch to tak ľahké nieje.

8km na rovine

Utorok 1.11.:

Ráno:

Konečne tu mám opäť zimnú objemovú prípravu, kde môžem opäť zaradiť indiánsky beh. Po stupňovaných výbehoch je to môj druhú najobľúbenejší tréning na utra, kedže človek ide až na hranicu psychickej únosnosti. Indiánsky beh ja praktizujem tak, že behám na nižšej intenzite a do prudších kopcov chodím. Ide o rýchlu chôdzu, aby si nohy nemysleli, že sú na turistike, no celkový čas stráveny takto v lese je už poriadne o hlave. Na indiánsky beh ja dávam behy od 50-65km s tým, aby 50tka mala aspoň 2000 výškových metrov, aby sa ten celkový čas ešte natiahol. Počas neho jedávam datle, či iné ovocie a občas to boostnem gélmi a elektrolytmi, aby som vedel behať aj druhú fázu a druhý deň nebol tak rozsekaný a vedel behať relatívne v pohode ďaľšie behy. Nemá význam sa rozsekať na jednom behu a potom tri tréningové dni odfláknuť.

51 km s nastúpanou výškou 2125 m

Večer:

Druhá fáza po IB je vždy výzva. Možno lepšie je si na druhý beh zobrať nejaký cukor so sebou, lebo za 6h povinnú pauzu medzi behmi na doplnenie cukru, minerálov a vitamínov to nemusí telo vždy stihnúť. Ja som napr. na tento beh išiel dosť nevyspatý z nočnej cesty vlakom, ako to už zvykne byť pravidlom. Takže aj keď som mal v pláne iba rovinatejších 10 km, prvé štyri kiláky som cítil nedostatok cukru v krvi. Potom to už bolo dobré, no už som sa tešil na fresh šťavu z ananásu, ktorá ma doma čakala.

10 km s nastúpanou výškou 144 m

Streda 2.11.:

Ráno:

Dlho som neišiel kopcovitú klasiku, tak dnes bol čas na nej. Išiel som s veľkým rešpoktom po včerajšku, lebo ráno som sa zobudil celkom svieži. Do veľmi ostrého stúpania sa mi išlo ťahšie, no ináč to kľudným tempom celkom išlo.

16km s nastúpanou výškou 610 m

Poobede:

Tréning v telocvični s KAATSU a s osobným trénerom Tomášom Juskom! Toto nikdy nebola a ani nebude žiadna flákačka. KAATSU som u Tomáša už viac krát v minulosti použil pri regenerácii rôznych zranení a teraz k nemu chodím taktiež na doliečenie rozbitého kolena po páde na Psotkovom memoriále, kde sa koleno stretlo v rýchlosti s tatranskou žulou. Okrem toho som sa rozhodol, že na KAATSU už budem chodiť pravidelne 2-3x do týždňa aj keď nebudem mať aktuálne nič rozbité. Vnútrotelesná produkcia rastového hormónu asi nebude naškodu, keď si ho elitní športovci pichajú 🙂 Keby len tí vedeli o KAATSU..

Večer:

Večer som si dal druhý beh s Nočnými bežcami z Košíc. Oni išli síce dlhší beh, no ja som musel na Kamennom hrbe s Boltom zmeniť smer a vrátiť sa, lebo s nimi by to bolo ešte na dlho a ja som už bol dohodnutý na inom večernom programe s kamošom. Behalo sa mi super, aj keď trochu ťahšie, ako prvý beh, kedže KAATSU ma pekne rozbilo.

17 km s nastúpanou výškou 516 m

Štvrtok 3.11.:

Ráno:

Večer som sa s kamošom Danom dohodol na ranný beh. Mal v pláne 20cku, tak som sa rozhodol mu dať môj typ “dvacky”. Dano, ako prevažne cestný bežec a triatlonista ani nevedel, že to bude hlavne o kopcoch. Teda, ak by sa rozpamätal, tak by vedel, že so mnou ani iné nepôjde. Dali sme si v konverzačnom tempe Hrešnú, potom Kamenný hrb a potom hneď opäť Hrešnú a tak sme pekne vysmiati zbehli späť do Košíc. Po ceste dole sme stretli aj ďaľšieho kamoša, cyklistu Ďuriho, komu sa vôbec nechcelo samému behať ďalej a tak sa otočil a išiel našim smerom. Ja som stehná skoro vôbec necítil, no telo mi ešte tepmy dávalo vedieť, že veľmi do rýchlosti v kopcoch to ešte po Indiánskom behu nebude.

19 km s nastúpanou výškou 798 m

Poobede:

Druhú fázu som išiel s Boltom iba voľne na Kamenný hrb a po tej istej trase späť domov. Celko to išlo. Bolt už pekne počúva aj v lese, aj keď sa mi s ním dva krát stalo, že by odbehol za nejakou zverou a musel som ho následne čakať. Ale už sa snaží spolupracovať. Učí sa krásne rýchlo. Nohy už skoro super. Po behu roller a krátky strečing, kedže ma ešte čakal náročný KAATSU tréning s Tomášom.

15 km s nastúpanou výškou 510 m

Večer:

V telocvični ma Tomáš opäť rozsekal. KAATSU+dobrý tréner je vždy záruka bolesti a tá záruka dostatočnej produkcie rasťáku.

Piatok 4.11.:

Ráno:

Nejako sa mi nepodarilo vstať na ranný beh a tak to bol pred prácou iba tréning v telocvični s KAATSU. Kedže som bol čerstvý, tak sa mi podarilo zo seba vydať o niečo viac potu, ako obyčajne.

Večer v práci som už beh nedal, kedže som už mal dostatol objemu, aby som si dal jeden deň pauzy od behu.

Sobota 5.11.:

Ráno:

Víkendy v práci mám rád, kedže to mám možnosť behať aj za svetla a tak som pouvažoval, kde môžem dať v tak rovinatom kraji nejaké výškové metre. Vyšlo mi z toho jedine beh na jediný kopec v širokom okolí, kde dokonca stál zámok. Síce k pod kopec to mám sedem kilákov, no kedže to je skoro po čistej rovine, beriem to ako warm up 😀 Povedal som si, že si skúsim dať šesť výbehov z tej najstrmšej strany, kde je chodník a uvidím, či mi to hodí aspoň 500 výškových. Ako som si milne podľa Strava.com myslel, bolo to 500 výškových, no reálne na takú výšku musím tých výbehov dať sedem. Nevadí, aspoň bude aj viac kilometrov. Najbližšie, ak tam budem počas víkendu, tak si dám 14 výbehov, aby som mal 1000 výškových a opäť iný víkend pôjdem 28 výbehov a tak 2000 výškových. Potom bude výzva dať 4000 výškových a to snáď stihnem ešte pred TransGranCanariou.

19 km s nastúpanou výškou 442 m

Poobede:

Tu bol iba taký výklus s klientom, no druhá polka krátkeho behu bola na pomery klienta veľmi rýchla, čo ma príjemne prekvapilo, kedže tohto pána trénujem od leta tohto roka a zlepšil sa o 2min v priemere na kilák.

km po rovine

Večer:

Aj keď som sa skoro opäť zvalil do postele, no napokon som sa dostatočne namotivoval na tretiu nočnú fázu. Behalo sa mi skvelo, aj keď druhá polka už bola v dosť unavenom móde. Vtedy hrám takú hru, že počas behu zatvorim oči a počítam do desať pričom sa snazím nevybočiť zo smeru. To by znamenalo sa skotúľať dole hrádzou buď do poľa, alebo rieky. Takže dosť silná motivácia. Beh tak zbehne pomerne rýchlejšie. Zatial sa mi nevybočiť podarilo tak 5x z 30. pokusov 😀

13 km po rovine

Nedeľa 6.11.:

Ráno:

Už som mal v nohách okolo 190 km tento týždeň a kedže som mal v pláne tento týždeň behat 200km, už mi stačilo behať iba jednu fázu a zvyšok dňa oddýchnuť. Stále lepšie, ako sa plašiť a nahánať kilometre na záver. Dal som si rovinku s jednym výbehom ku zámku a späť. Celkom pohodka, aj keď po včerajšku sa mi tak dobre už do kopca nebehalo. Najskôr to bude tým, že v práci nemám až tak rôznorodú stravu, ako mám doma a tak telo regeneruje dlhšie.

14 km s nastúpanou výškou 120 m

Tento týždeň som nabehal 208 km s nastúpanou výškou 5333 m v celkovom čase takmer 19:56 h behu. Bolo to niečo menej výškových, ako som si stanovil, no vďaka tomu voľnemu dňu, kedy som mal behať výbehy som aj tak za výsledok spokojný. Predsa len ide o prvý objemový týždeň a ak chcem, aby bol jeden z mnohých, tak to nesmiem na úvod preháňať. Stále platí, že behy po rovine sú pre mňa viacmenej regeneračnými, no stále to sú dokopy hodiny strávené behom a k tomu po tvrdom povrchu, takže istý stres pre svaly a telo tam je a tak to nesmiem podceňovať. Počas zimnej prípravy mám v pláne ešte zopár tréningových šialenstiev, takže nieje sa kde ponáhľať. Výškové metre budú až, až.

6ce3b1974db821ff9f6564b33301c5f1

Posted in Uncategorized.

One Comment

1. Ta co ty, strážiš areál US steell že máš počas práce kde toľko behávať?Tak to ti veru môžme len zavidieť, behanie v práci. BTW Koľko tak priemerne hodín spávaš?