Tréningový týždeň 29.12.-4.1. Decembrový bežecký sumár

Pondelok 29.12.:

Poobede:

Prvý beh som zvolil voľnejší, pretože na večer som mal dohodnutý spoločný beh s bratmi Kovaľovcami. Chceli ísť niečo hlhšie a tak aby som sa zbytočne neunavil. Dal som si teda iba voľne Alpinku cez D. Bankov.

16 km s nastúpanou výškou 363 m

Večer:

S Maťom a Tomášom som išiel ich tréning na Hrešnú z Čermela a Vrabčiakov. Odtiaľ sme zbehli dole na Alpinku a po zelenej a červenej hore na Kamenný hrb. Späť už po hrebeni dole na H. Bankov a do Čermela. Super sme si pokecali, aj keď hore na lúkach pod Hrešnou poriadne fúkalo a snežilo.

20 km s nastúpanou výškou 780 m

Utorok 30. 12.:

Dnes som sa k behu dostal až večer. Po včerajšku som mal trochu ťažké nohy a tak som si dal iba voľne Alpinku(studničku) po modrej.

14 km s nastúpanou výškou 335 m

Streda 31. 12.:

Ráno:

Ráno bolo -12 °C. Bol som dohodnutý na spoločný pred silvestrovský beh na Jahodnú po klasickej nenáročnej trase. Mal som troje rukavíc, no ani to mi nepomohlo pri teplote -18°C v doline pod Jahodnou. Už fakt potrebujem zohnať lepšie a teplejšie rukavice, lebo toto ma už fakt nebaví. Beh bol vo voľnom tempe, čo možno ešte prispelo k tomu, že mi bola na ruky taká zima. Super sme si ale pokecali s novou partiou bežcov.

20 km s nastúpanou výškou 581 m

Štvrtok 1.1.:

Ráno:

Mal som čo robiť, aby som vstal. Včera som po dlhom čase pil víno, konkrétne ríbezľové. Alkohol mi už vôbec nerobí dobre ani v malých dávkach. Aspoň mám o novoročné predsavzatie postarané.

Plán zo včera bol si vybehnúť 4 x zjazdovku po na skalnaté z tatranskej lomnice. Ráno som to radšej zmenil na jeden výbeh, no až úplne hore do sedla. Doma ma nenapadlo, že mi bude lepšie behať v topánkach s klincami v podrážke a tak som behal v klasickej trailovej. Nakoniec bolo málo miest, kde bol ľad, takže to bolo v pohode. Zaujimavá, že noc predtým bolo v Lomnici -20°C a počas silvestrovskej sa oteplilo na -5°C. Keď som začal výbeh, mal som na sebe tri vrstvý, no už po dvoch kilometroch som bol v tričku a bez čiapky. Ak by som mal so sebou shortky, tak kľudne by som behal v nich. Po Skalnaté to bolo v pohode po zjazdovke. V sedle už bol hlboký neupravený a na vrchu primrznutý sneh, ktorý sa prebáral a tak sa tam behať nedalo. Tak som si to aspoň indiánsky vyšiel. Späť sa behať zo sedla nedalo, kedže som sa prebáral do hlbokého snehu. Raz som aj zle stúpil až tak, že som musel chvíľu šľachy v  kotníku ponaťahovať. V takom teréne je proste stabilná topánka pre mňa nizozemca z Košíc proste nutnosť. Zbeh po zjazdovke od sedla do Lomnice už bol v pohode. Po behu som ten kotník trochu ešte cítil, no nebolo to nič strašné.

13,5 km s nastúpanou výškou 1358 m

Večer:

Mal som pocit, že mi po ráne treba ešte nohy trochu prekrviť a tak z nich dostať zbytkový laktát z rána. Beh som si dal voľný po modrej značke na alpinku a späť. Večer ma ten kotník začal pobolievať oveľa viac a všimol som si aj mierny opuch. Uvidím, či to v priebehu nasledujúcich dní neprejde. V živote som mal iba raz natiahnutý kotník a to bolo ešte pred trailovými behmi, takže som ho mal oveľa slabší. No pamätám sa, že vtedy ma bolel ešte dva roky po nehode. Verím, že teraz to nebude ten prípad. Osobne s tým ale plánujem naďalej behávať a uvidím, ako sa to bude liečiť.

15,5 km s nastúpanou výškou 296 m

Piatok 2.1.:

Dnes iba jedna fáza. Poobede som si dal voľne kopcovitú klasiku. Mal som ťažké nohy po včerajších behoch a vonku bolo hnusne zima a sychravo. Po behu už klasicky masáž na rolleri.

17 km s nastúpanou výškou 645 m

Sobota 3.1.:

OFF.

Chcel som nechať trochu kotníku čas na zotavenie, kedže som ho stále celkom dosť cítil.

Nedeľa 4.1.:

Ráno:

Kašľať na kotník. Išiel som behať kopcovitú klasiku. Dokonca som trošku pridal, pretože husto snežilo a to mám ja veľmi rád.

17 km s nastúpanou výškou 647 m

Obed:

Voľný klus s Bebkou smer Alpinka. Po tomto behu som chcel ísť ešte jeden stredne dlhý beh, no uvedomil som si, že to by som už bol cez môj plán objemu na tento týždeň.

10 km s nastúpanou výškou 185 m

Tento týždeň som nabehal 143,5 km s nastúpanou výškou 5193 m v 9. bežeckých tréningoch v celkovom čase 14:46 h. Cítil som sa skvelo, teda až na ten kotník. Plán je teraz postupne navyšovať najprv objem na 200-220 km a potom postupne pridávať výškové metre. Všetko podľa pocitov a s ohľadom na doliečenie plantárnej šľachy. Bohužial som si musel objednať mäkké topánky od firmy Hoka one one, pretože v tých mizunách už pri väčšom objeme opäť cítim bolesť päty. Objednal som si zároveň aj jednu veľmi ospevovanú trailovú topánku od firmy La Sportiva, model Bushido, tak som zvedavý, či nebude príliš tvrdý.

Za december som teda nabehal 498 km s nastúpanou výškou 15 976 m v 30. bežeckých tréningoch a v celkovom čase 47:25 h. Bolo to o dosť menej, čo som si predsavzal na tento mesiac, no proste v týchto bežeckých topánkach ma bolesť päty k väčšiemu objemu nepustila. A cez bolesť sa pri tomto type zranenia bežať nevypláca. V januári mám v pláne vyskúšať viacero nových mäkších modelov od rôznych značiek. O nich budem postupne písať krátke postrehy do bežeckého diára. Takže to možno pomôže aj niekomu inému.

Pohľad hore do sedla

Pohľad zo sedla dole do Tatranskej lomnice

Pohľad z vrchu zo sedla dole do Tatranskej lomnice