Tréningový týždeň 25.1.-31.1. Objemovka

Pondelok 25.1.:

OFF. Koleno už bolí čoraz menej, no stále to ešte nieje ono. Každopádne už viem aspoň behať dlhšie vzdialenosti a aj rýchlejšie špecifické tréningy. Tento týždeň už idem na striedačku s minulotýžňovým výškovým objemom a tak si teraz dám vzdialenostný objem. Nech má telo proste este čas sa adaptovať na prípravu na preteky, kde budem pučiť  výškové metre a špecifické tréningy na úkor objemu nad 150 km/týždeň. Dnes som mal v pláne aspoň klus, no keď som sa podvečer najedol, dal som si deň voľna, lebo o desiatej sa mi už behať nechcelo. Samozrejme ma tento deň voľna bude stáť to, že najbližší deň, dva budem behať s výššími tepmi.

Utorok 26.1.:

Ráno:

Konečne som sa dostal opäť k môjmu obľúbenému okruhu A.K.A. “Kopcovitá klasika”. Po dni voľna som išiel klasicky v nabudenom tempe, síce nič extra rýchle, ale prizvýšených tepoch po dni pauzy (cca o 10) som si celkom dobre zabehal. Jednu vec musím tým lesníkom nechať. Teda na kopci po zelenej značke hore Pod Kamenný hrb urobili LKTčkom novú trasu, takže po úvodnom ostrom stúpaní sa dá teraz pokračovať v ešte strmšom stúpaní až hore na červenú značku, takže na tom kopci sa urobí 200 výškových metrov na jednom kiláku. Celkom obstojné. Akurát ten záver je cez les, no časom tam snáď spoločnými silami vybeháme nový chodník. Ak nie spoločnými, tak ja do leta určite 🙂

17 km s nastúpanou výškou 630 m

Podvečer:

Druhý beh bol už voľný na prekrvenie nôh k studničke nad Alpinkou a späť po modrej značke. Tepy už zišli trochu dole.

14 km s nastúpanou výškou 236 m

Večer:

2h bojových športov. Po tomto tréningu som mal celkom dosť. Ešte dobré, že som si po prvom behu na hodku zdriemol, ináč by som bol totál KO ešte pred tréningom, kedže som druhý beh končil iba pol hodinu pred začiatkom tohoto. Našťastie väčšinu tréningu sme používali ruky a nie nohy.

Streda 27.1.:

Ráno:

Od poslednej tempovky prešlo presne 10 dní a tak je čas na ďaľšiu, no už dlhšiu. Sneh sa už začína topiť a tak som vedel, že táto tempovka už bude o niečo ťahšia, no odtrénovať ju musím a tak som si vybral trasu okolo jazdiarni, čo boli úvodne dva kiláky hore kopcom po asfaltovom chodníku a ďalej už trail na H. Bankov cez lúku a tam som pokračoval po červenej značke pod Jahodnú, kde som to otočil na žltú a Pod Kamenným hrbom sa napojil opäť na červenú značku a od záhradok pokračoval po červenej cyklotrase dole do Čermela. Aj napriek tomu, že som mal obuté Oroci s klincami takmer nezodranými štuplami, trakcia nebola žiadna sláva, kedže sa trebalo od snehu silnejšie odrážať. Aj napriek tomu som sa snažil držať vhodné tempo, čo malo za následok o niečo vyššie tepy. To sa ale časom spravý a keď už povrch bude suchý, pôjde sa super. Po behu som si dal poriadny strečing v trvaní 40min (roller(14min)+strečing(26 min)+brucho(10min)).

20 km s nastúpanou výškou 522 m

Podvečer:

Poobede som už časovo pred dohodnutou saunou s orientačnými bežcami nestihol, kvoli tomu, že som išiel o niečo neskôr rannú tempovku a už mi do sauny nevyšla 6 h prestávka medzi behmi. Takže hodina v saune, kde som dal klasicky tri kolá som bol dohodnutý na nočný beh s Maťom.

Večer:

Nočný beh sme štartovali o 9pm a dali sme iba voľný beh k studničke po modrej a späť. Maťo mal v nohách dlhý beh z doobedia, tak tempo, mierne prevýšenie a tempo vyhovovalo obom. Koleno som zo začiatku vôbec necítil, no pri posldných 5. km som ho cítil už aj pri behu. Je to síce pokrok, lebo pred 10. dňami som po tempovke nevedel ani chodiť.

14 km s nastúpanou výškou 239 m

Štvrtok 28.1.:

Obed:

Dnes nie a nie sa ráno donútiť k behu. Telu trvalo tri hodiny, kým sa prebralo po tom včerajšom tempovom behu. Dnes som mal aj tak na pláne iba dva voľné behy, tak ale chcel som ísť prvý skoro ráno, aby som stihol druhý ešte pred večerným tréningom bojových športov. Nepodarilo sa tak a radšej som uprednostnil dva voľné behy, lebo som mal tvrdé lýtka a nechcel som si ich preťažiť na tréningu v telocvični. Behal som k studničke a späť nad Alpinku v miernom tempe. Behalo sa mi dobre už po prvých 5. km, kedy som sa konečne rozbehal. Koleno trochu bolelo.

14 km s nastúpanou výškou 247 m

Večer:

To isté, ako na obed a dokonca aj so skoro identikými hodnotami (tempo a tepová priemerka).

14 km s nastúpanou výškou 242 m

Piatok 29.1.:

Ráno:

Dnes ma čakal asi najťahší beh tohoto týždňa, kedy som sa chystal robiť stupňované výbehy do kopca za Šustrovým domom. Odmek bol už citelný a tak po prvom výbehu sa na úvodnom ostrom stúpaní kopca dosť šmýkalo. Vďaka odmeku a asi aj vďaka tomu, že som si po tempovke nenechal dva dni voľnejších behov som mal každý výbeh v priemere o minútu pomalší, ako bežne behávam na tomto kopci na jar a v lete. Plus idem v nedeľu dlhý beh s Maťom, tak chcem mať jeden voľnejší deň medzi tým. Dal som si iba 5. výbehov, pretože už dlhšie som na tomto ťahšom kopci nebehal a kedže to chcem navýšiť na 7 a neskôr 9 stupňovaných výbehov, nieje dôvod ešte s tvrdými lýtkami si koledovať o prúser hneď na úvod. Stále ešte nejde o špecifickú prípravu na pretek, tak teraz je základ nabrať silu do nôh. Preto ani nebudem veľmi hrotiť tú rýchlosť výbehov. To si nechám na spoločné tréningy s kamošom Adamom 😀 Po poslednom výbehu som pokračoval ďalej k záhradkam o odtiaľ po červenej dole klusom domov, aby som prekrvil nohy a tak z nich dostal kys. mliečnu.

12 km s nastúpanou výškou 795 m

Večer:

Večer som skúsil kopcovitejší beh, pretože ráno to boli relatívne voľné výbehy do kopca. Beh na Hrešnú a späť sa mi zo začiatku išiel ťažko, no po 5. km to už išlo, ako po masle. Nakoniec som bol sám prekvapený, ako sa mi super išlo. Večer som si dal ešte 22 min. strečing.

15,5 km s nastúpanou výškou 427 m

Sobota 30.1.:

Obed:

Prvý beh sa mi podaril až na obed. Napriek tomu, že som zvolil trošku dlhší beh do dvoch dlhších kopcov na Hrešnú a odtiaľ na Kamenný hrb, behalo sa mi veľmi ľahko. Tak som trošku pridal na úkor trošku vyšších tepov, no nie až tak vysokých. Uvidím, ako to pôjde večer.

20,5 km s nastúpanou výškou 766 m

Večer:

Tu som išiel radšej iba rovinatý beh k studničke nad Alpinkou po modrej a späť. Išlo sa mi ale tiež skvelo. Takže opäť milé prekvapenie. Po behu 20 min strečing.

14 km s nastúpanou výškou 232 m

Nedela 31.1.:

Ráno:

O 7am sme sa stretli s Maťom pri mostíku v Čermeli a išli sme dlhší beh. Zo začiatku s nami išiel aj Tomáš. Bolo šmyklavo, no chcel som ísť kombo štyroch kopcov Vyhliadková veža+Hrešná+Kamenný hrb a Jahodná kolko po zjazdovke. Trvalo mi nejaký čas, kým som sa rozbehal. Naozaj sa mi to podarilo až na zjazdovke na Jahodnej. Odtiaľ som chcem nadbehnúť nejaké km navyše, tak Maťo ma previedol novou trasou, ktorou som ešte neišiel v tejto kombinácii a to niečo ďalej smerom na Lajošku a na prvej lúke sme to strihli do ľava dole pod senník a tam na spodnú bežkársku trasu a odtiaľ späť na Jahodnú pod kopec. Späť sme išli po žltej, kde s nami išiel ďaľší kamoš Tomáš, ktorý sa k nám pripojil od Jahodnej. Na žltej po lúkach sa mi už išlo ťahšie, no nakoniec sme dosiahli plánovanej priemerky. Po behu som musel na chvíľu zregenerovať vo vani. To mi super prehrialo svaly a po následnom strečingu sa mi už fungovalo opäť normálne.

35,5 km s nastúpanou výškou 1224 m

Večer:

Nečný beh som dal po modrej k studničke. Behal som voľnejšie, no išlo sa mi opäť dobre. Predsa len striktné dodržiavanie 6 h pauzy medzi behmi sa mi vypláca v skoro plnej energii pri druhom behu.

14 km s nastúpanou výškou 229 m

Tento týždeň som nabehal 204 km s nastúpanou výškou 5789 m v 12. behoch a v celkovom čase 19:31 h. Tento týždeň bol v pláne objemový tréning v kilometroch a budúci týždeň bude zameraný na výškové metre v čo najratšom kilometrovom objeme, plus pridať jeden fartlek do celkového tréningového programu. Akurát sa budem snažiť nevynechať ani jeden bežecký deň. Plus by som chcel budúci týťdeň trochu viac naspať, lebo 7-8 h spánku mi akosi nestačí pri takom objemovom tréningu.

Za prvý mesiac toho roku som nabehal kvôli zraneniu z pádu z pred silvestra iba 446 km s nastúpanou výškou 16 172 m v 30. behoch a v celkovom čase 45:05 h.

9bbb673ef8ed25804f1678762806f097

Posted in Uncategorized.

2 Comments

1. palec hore, neskutocne objemy. nebojis sa zranenia pri takom skokovitom navysovani objemov?

• Nebojim, lebo take objemy som v minulosti daval v pohode a od konca novembra som postupne navysoval tyzdenny objem. Vypadok bol iba trochu zaciatkom januara kvoli padu, no to sa strati.