Tréningový týždeň 14.9.-20.9. Konečne môžem navýšiť tréningovú záťaž

Pondelok 14.9.:

Ráno:

Po víkende a kopcovitých behoch som dnes musel trochu zvolniť a tak som si dal na úvod ľahký 10 km beh po modrej značke smer Alpinka. Pričom som držal tepy na úrovni obecnej vytrvalosti. Behalo sa mi ľahko.

1O km s nastúpanou výškou 160 m

Poobede:

Ranný beh som skoro ani necítil, tak som išiel ešte jednu rovnakú fázu behu. Tu sa mi išlo ešte ľahšie, ako to býva skoro stále pri druhej fáze a tak som o ničo pridal. Tepy mi trochu vyskočili, no nič strašne. Večer som sa cítil dobre. Dnešné dve ľahké fázy mi pekne prekrvili nohy a tak zajtra môžem ísť niečo ťažšie.

Utorok 15.9.:

Poobede som sa vybral s Ironom a Bebou, ktorá išla na biku na dlhší beh pod Jahodnú. Nad Bankovom sa ukázali nedostatky bicykla a tak sme už ďalej pokračovali iba s Ironom. Po červenej značke sa mi išlo smerom hore dobre, akurát som mal tepy o niečo vyššie. Stočil som to na žltú značku smerom k prameňu, lebo bolo teplo a nemal som so sebou vodu. Na tento beh som si so sebou zobral aj Medjool datle, ktoré som síce nepotreboval, no zo 6 ks som po ceste pojedol. Späť som behal po žltej cez lúky a neskôr klasicky po červenej. Behalo sa mi parádne, až som sa tým nechal trochu uniesť a niektoré zbehy som išiel rýchlejšie, ako by som mal. Večer som si dal samozrejme strečing. Čo sa týka strečingu, tak teraz dbám stále pred každým behom na to, aby som ponaťahoval zadné stehenné svaly, lýtka a achilovky, pretože ak to neurobím, tak cítim, ako mi tieto svaly naťahujú plantárky a tie potom trochu bolia. Plus počas dna si kedykoľvek ešte urobím takéto krátke naťahovacie cvičenia, aby som mal permanentne ponaťahované zadné svaly nôh.

21 km s nastúpanou výškou 566 m

Streda 16.9.:

Dnes mi už trebalo ubrať, aby som nechal čas nohám na regeneráciu. Predsa len už s toho objemového tréningu vypadli. Mal som v pláne ľahký klus po modrej smer na Alpinku, no cestou späť zo smeru od Alpinky som si vybehol kopec na D. Bankov a ďalej som pokračoval na H. Bankov a okolo jazdiarni trochu rýchlejšie späť domov. Pri tom stúpaní som mal trochu tuhé nohy, no tie som prekrvil pri zbehu. Večer strečing po ktorom som sa cítil v pohode. Akurát, čo som vyslovene, že cítil unavené boli šľachy medzi brucho a stehnami. Tam, kde sa horný stehenný, či aký tam je sval napája na panvu. Mal som v tých miestach miernu svalovku.

11 km s nastúpanou výškou 251 m

Štvrtok 17.9.:

Dnes je od pôstu už siedmy deň v poradí, čo behám. Najlepšie by bolo si dať pauzu, no chcel som zistiť, ako som na tom s vytrvalosťou a tak som zvolil ťažší beh kopcovitej klasiky. Už v prvom kopci som podľa tepov a pocitu vedel, že už mám nohy poriadne unavené. Prvý kopec som vybehol, no druhy po zelenej značke pod kamenný hrb som už musel odchodiť. Nohy som mal drevené a pri behu som mal ihneď tepy niekde pri 180 BPM. Späť po červenej sa mi išlo už dobre. Večer samozrejme opäť strečing. Zajtra už konečne musím dať voľno od behu.

17 km s nastúpanou výškou 587 m

Piatok 18.9.:

OFF. Dnes som mal v druhej robote toľko starostí, že som na beh ani nepomyslel. To je možno aj dobre, lebo by ma ťahalo opäť behať, no to by som aj tak neišiel.

Sobota 19.9.:

Poobede som išiel skúsiť, či mi pomohol deň voľna. Tak pomohol, no do kopcov sa mi išlo aj tak ešte celkom ťažko. Zvolil som trasu s tiahlym kopcom po chatu Hrešná a cestou späť som si chcel ešte vybehnúť kopec na vyhliadkovú vežu, no zajtra idem na stredné slovensko a možno si tam vybehnem niečo v Nízkych tatrách, tak na dnes to stačilo. Zbeh sa mi išiel vynikajúco, tak som nechal nohám, aby si určovali tempo samé. Rovinky som zvolnil, lebo tepy som mal pri nich vo vyššej rýchlosti zbytočne vysoké. Aktuálne musím znížiť priemerku na obecnej vytrvalosti aspoň o 20 sek/km, tak sa snažím behať, čo najviac v tepovej hranici obecnej vytrvalosti.

15,5 km s nastúpanou výškou 437 m

Nedeľa 20.9.:

OFF. Nakoniec dnes mimo KE a kvôli silnými búrkam v danej oblasti som ani plánovaný beh s vyšším prevýšením radšej neišiel.

Tento týždeň som mal v pláne aj tréning nejakých výbehov do kopca, no nohy som mal skoro každý deň unavené a tak to nechám na druhý, či možno až na tretí týždeň. Ináč sa mi páčilo, že môžem každý deň trénovať. Už len pomaly navýšiť behy na dve kvalitné fázy za deň a budem úplne spokojný. No to ma ešte chvíľu čas. Teraz budem z času na čas pridávať druhú ľahšiu bežeckú fázu na deň, aby si telo postupne zvykalo. Tento týždeň som teda nabehal 84,5 km s nastúpanou výškou 2157 m v 6. bežeckých tréningoch v celkovom čase 8:02 h. Ďalší týždeň bude teda v pláne nabehať viac kilometrov no iba s miernym navýšením výškových metrov. No uvidím, ako sa to celé vyostrí, lebo už začínam pomaly cítiť návrat síl v kopcoch. Každopádne nechcem priamo úmerne navyšovať vzdialenosť a aj výškové metre, pretože podľa mňa to je niečo podobné, ako navyšovanie rovnako objem aj rýchlosť. Sú to proste dva dôležité faktory, ktoré majú byť pridávané do tréningu v rozdielnych intervaloch. Veľmi rád by som už opäť behal 8000 + výškových metrov/týždeň, no na to si ešte pár týždňov musím počkať.