Treningovy tyzden 14.4.-20.4. a silu naberajuci predpretekovy tyzden 21.4.-27.4.

Pondelok 14.4.:

Prvy den v tyzdni som si dal beh na jahodnu so zopar peknymi kopcekmi po ceste, cize neisiel som klasicky po cervenej uz z cermela. Na uvod som vybehol kopec v lese z cermela ku zahradkam na hornom bankove, potom zbehol dole na modru pod dolnym bankovom a pod kamenny hrb som sa dostal kopcom po zelenej. Islo sa mi celkom fajn. Na jahodnej som si vybehol zjazdovku v kludnom tempe a bol som az prekvapeny, ako lahko sa mi do toho kopca bezi. Spat to uz bolo viacmenej uzivanie si trasy.
Po behu na mna prisla celkova unava, takze som to bral za dosledok este dozvukov unavy tela zo sobotnajsej hrebenovky a tak som druhu fazu vynechal. Nepotrebujem sa pretrenovat dva tyzdne pred pretekom. Tak som sa pomaly lucil s planom tento tyzden zabehnut 10k vertikal. S tymi sobotnajsimi nastupanymi vyse 3000m vo fatre som predsa len vynicil dost glykogenu a inych zivin z tela, ktore sa este nestihli zo stravy plnohodnotne doplnit. Mozno je fakt lepsie po takom dlhsom a namahavejsom behu pri mojom aktualnom fyzickom stupni trenovanosti dat si jeden den volny vyklus bez kopcov v dlzke do 10km.
Dokopy to bolo 25,7km s nastupanou vyskou 880m v celkom spokojnej priemerke 5:45min/km.

Utorok 15.4.:
Dnes som mal este jeden pokus o nabehanie vyskovych metrov a to z velkej lodiny na prielohy v troch vybehoch na vrchol a spat. Pocasie bolo veterne a bolo chladno, no neviem preco som si obliekol iba merino tricko a shortky. Prvy vybeh sa mi tradicne z plneho treningu isiel dost tazko. Zaroven pri tom vetre nohy nie a nie sa zohriat. Hore v zaverecnej faze, kde je kopec poriadne strmy, to uz bolo fajn, no problem nastal pri skoro trojkilometrovom prudkom zbehu pri ktorom sa do mna este oprel vietor. Tak som premrzol za tych 15min, ze som asi po prvy krat za dlhy cas musel skonstatovat, ze som sa dnes proste zle na beh obliekol a tak to musim zabalit. Mam pocit, ze v tom vsetkom hrala rolu aj unava po sobote, kedy som telu nedal doteraz ani den odpocinku.
Dokopy to teda bolo 6,4km s nastupanou vyskou 530m.

Streda 16.4.:
Ranny beh som presunul az na obed a kedze vcera som bol iba kratky beh, mal som pocit, ze sa telo z toho celkom dobre dostalo. Isiel som teda na stredu uz klasicke vybehy do kopca na cerveny breh.

1. 2:56min. prvy vybeh isiel celkom v pohode, nie ako klasicky, kedy mavam tazke nohy;
2. 2:43min. dost rychli skok, kedze som planovat tak max 10sek. rozdiel;
3. 2:36min. Tu uz som vedel, ze tie posledne pre take skoky uz budu celkom obtiazne udrzat negativnu krivku;
4. 2:29min. tu uz zacinala sranda;
5. 2:22min. Prekonany posledny osobak na tomto kopci 2:25min. Tu som bol rozdychany az az a tak som sa v dalsom vybehu rozhodol pridat a dat zo seba maximum aj za cenu toho, ze to prepalim;
6. 2:19min. Dal som to pod 2:20min, co bola na mna parada, no dalsi vybeh som uz vedel, ze to rychlejsie nedam;
7: 2:38min. Tu som to uz len viacmenej hore vyklusal.
Dokopy to bolo 8,2km s nastupanou vyskou 616m.

Dnes som uz citil, ze nastal uz cas na druhu kopcovitu fazu po vybehoch a tak vecer som isiel nohy vyklusat na kopcovitu klasiku, no islo sa mi tak dobre, ze z toho bolo tempo 5:38min/km.
Pri zbehu spat okolo bane bankov som v lese v dialke na chodniku uvidel zver, ktora pri svetle mojej celovky rychlo zmenila smer smerom do lesa. Povodne som si myslel, ze su to dva mlade srnce, lebo som videl iba ich zadky a aj to na vzdialenost 50-70m. No ked hned za nimi zacali cez chodnik prebehovat male prasiatka, tak mi vsetko jedno nebolo. Napocital som ich 8-10ks. Ztuhol som, zacal tlieskat a zaroven som sa rozhliadal, kde v pripade potreby mozem vyskocit. Okolo mna ziadne stromy neboli, akurat plot za ktorym bola solarna elektraren. Nastastie matka tych divich prasiat sa nerozhodla ma za ich vyrusenie potrestat a tak som po minute tlieskania a kricania pokracoval v behu dalej.
Dokopy to bolo 17.4km s nastupanou vyskou 668m.

Po behu som sa citil celkom sviezi, takze som zvedavy, ako sa mi bude darit zajtra.

Stvrtok 17.4.:
Nato, ako sviezi som sa citil vcera, dnes som sa tak ani nahodou necitil, kedze slachy a svaly ma pri pohybe boleli. Nebolo to tak, ako keby som mal svalovku, skor vnutorna svalova unava. Je pravda, ze po poslednych vybehoch, kde som isiel v ten den iba jednu fazu som na druhy den bol stale dost unaveny, no teraz som si pridal este jednu fazu, takze sa to cele naakumulovalo. Plus to, ze som si s kopcami od hrebenovky nedal pokoj aspon na den po, sa mi uz dnes vypomstilo a telo si vypytalo pauzu. Ak by som bol len unaveny, nie svalovo, ale celkova unava, tak by som behal dalej, no toto bolo nieco ine. Pripada mi to tak, ze telo este nevstrebalo tych 8k vertikal z minuleho tyzdna.
Cize dnes kopletne mimo treningu.

Piatok 18.4.:
Rano som sa zobudil sviezi, ako batola a tak bol cas na dvojfazovy trening. Zacal som kopcovitou klasikou. Behalo sa mi skvelo, aj ked pulzmeter mi haproval a ukazoval mi neskutocne cisla. Zistil som, ze nestaci len vymenit baterku v cipe pulzmetra, ale okrem potreningoveho umyvania hrudneho pasu s cistou vodou, treba obcas umyt hrudny pas s mydlom. Aspon ten druh, co mam ja(“latkove” snimace).
Dokopy to bolo 17km s nastupanou vyskou 634m.

Vecer som mal planovanu navstevu a nestihol som nacasovanie treningu a tak som druhu fazu vynechal. Navsteva totiz odisla po deviatej vecer a to uz pre mna velky vyznam ist trenovat nema. Skoda, za vynechanie tejto fazy treningu si mozem sam.

Sobota 19.4.:
Dne su v plane opat vybehy na cerveny breh a kedze vcera som mal iba jednu fazu behu, bol cas na zlepsenie si doterajsieho maxima.

1. 2:42min. Tak a teraz som to pohnojil. Prvy vybeh o 20sek rychlejsi, ako klasicky;
2. 2:36min. Ked som si v stredu myslel, ako som rychlo znizoval cas, co mam povedat o tomto?;
3. 2:30min. Tu som sa snazil iba o maly rozdiel, co mi celkom vyslo;
4. 2:22min. Tu uz to take jednoduche nebolo a tak som v nasledujucom musel zo seba vydat maximu, lebo som vedel, ze v siestom sa mi najlepsi vykon pri tak rychlo rozbehnutych uvodnych vybehoch nepodari;
5. 2:14min. Prekonany posledny osobak na tomto kopci 2:19min. Aj ked je pravda, ze vtedy som ho zabehol az na siestom vybehu, cize to nieje velmi velka slava. Tym padom dalsi musim dat takisto rychlejsie, ako 2:19min, aby som zistil, ci som sa naozaj zlepsil;
6. 2:17min. Nato, ze som opat isiel na maximum a posledny najstrmsi 10m usek som myslel, ze explodujem a moje ruky a nohy maju snad 100kg/kazda, podarilo sa ciel splnit;
7: 2:40min. Rozbehol som vybeh s tym, ze to dam opat pod 2:20min, no v druhej polke som uz bol taky plny laktatu, ze som bol celkom rad, ze som nepresiel do chodze;

Dokopy to bolo 8,5km s nastupanou vyskou 566m. Teraz neviem, cim to je, ze mam taku malu vysku oproti poslednym rovnakym vybehom. Mari sa mi ale, ze prvy krat, kedy som to behal s GPSkom som po siedmom vybehu tiez nemal este 600 vyskovych metrov, tak som si vybehol este jeden zaverecny (8.) vybeh, aby som dosiahol celkovu vysku cez 600m. Potom som nemal tyzden gps hodinky a tak som si meral cas iba stopkami a vyskove metre a kilometre som doplnoval iba z poslednych treningov. Pri kopcovitej klasike som ubral zo 20-40m pri kazdom behu a pri tychto vybehoch som teda nechtiac pridal 50m. Cize celkovo za tyzden som mal mozno aj viac, ako 8063 vyskovych metrov, no to je jedno, lebo sa u zjedna iba o drobne.

Pri dnesnych vybehoch este spomenim, ze fulak dost silny vietor. Casto do chrbta pri vybehu, no casto sa zmenil a pri vybehu sa zmenil na bocny a niekedy aj na protivietor, co nebolo nic prijemne. 

Vecer som isiel kopcovitu klasiku vo volnom tempe 5:44min/km. Opat sa mi islo velmi dobre, cize roztiahnute cievy po prvej faze opat znizili tep na obecnu vytrvalost aj pri takom prevyseni.
Dokopy to bolo v druhej faze 17.4km s nastupanou vyskou 642m.

Cize rovnaky priebeh, ako zo stredy, takze uvidime, ako sa mi bude trenovat zajtra. Predsa len uz presiel tyzden od hrebenovky, takze telo by uz malo byt zotavene.

Nedela 20.4.:
Rano:

Nohy som mal celkom v pohode, no tepy som mal o nieco vyzsie, teda aspon som si to myslel, ze to je zo vcerajska. Ked som nakoniec pozrel na vyslednu priemerku, ktora bola 5:20min/km, zistil som, preco som mal vyzsie tepy. Opat sa mi stalo to, ze sa mi behalo super, no nechapem, kde je ta klasicka unava den po vybehoch do kopca. Skusal som aj rovnaku stravu, no stale to je inac. Proste v tom, ako sa clovek citi v plnom treningovom cykle hra rolu az prilis vela faktorov. Tu to viacmenej je asi v tom, ze tento tyzden som isiel o dost menej vyskovych metrov a mal som aj dni, kedy som nebehal ci uz vobec, alebo iba kratky beh do kopca. Cize telo malo cas na regeneraciu.
Dokopy to bolo 17.4km s nastupanou vyskou 619m.

Vecer:

Tu som uz teda citil aj ten rychli beh z rana a tak vecer som uz isiel velmi volny beh v obecnej vytrvalosti, no priemerku som mal az na 6min/km. Cize Pre buducnost je uplne zbytocne ist na druhy den po vybehoch oba behy vo vyzsiej rychlosti. Radsej dat viac vyskovych metrov na beh a zaroven drzat tepy v obecnej vytrvalosti. Ako som uz viac krat zistil, hodnota tepov je najsmerodatnejsia pri rychlom napredovani. Beh som pod kamennym hrbom otocil a tak dokopy to teraz bolo 15,5km s nastupanou vyskou 574m.

Dokopy na tento tyzden som mal minule velke oci. Este niesom po jednodnovom vydaji energie, ako to bolo na hrebenovke minulu sobotu dalsi tyzden pokracovat v podobnych cislach a dokonca navysit treningove zatazenie. No zaroven som urobil egoisticku chybu a nedal som si volny vyklus po hrebenovke a tym som musel ubrat nohu z plynu tento tyzden. Citim sa uz totiz dost silny na to, aby som behal 10k vertical/tyzdenne v kilometrazi do 200-220km/tyzden. Takto sa urcite chcem pripravovat na koncojunove Lavaredo v talianskych dolomitoch, kedze to je pretek svetovej serie a dat to v dobrom case bude moja najvyzsia priorita prveho polroku. 

Tento tyzden to dokopy bolo 134km s nastupanou vyskou 5729m v 9. bezeckych treningoch v celkomom case 13h.

Zaverecny treningovy tyzden v priprave na pretek Kamzik-Baba-Kamzik:

Pondelok 21.4.:
OFF. Velka noc, no planovany ranny trening pred cestou za “svokrovcami” som nestihol. Docital som sa ale o dobrom rehabilitacnom ucinku hlbokych(az uplne dole do sedu) drepov s vlastnou vahou, tak som sa ich dnes rozhodol vyskusat. Na uvod staci 30 hlbokych drepov v jednej serii. Ani by som neveril, ze to je pomerne dost vysoke cislo, ked clovek tento typ drepov nikdy nerobil. Pozor ale, nerobia sa zo zavazim, kedze pri tomto type drepov ide o poriadne natiahnutie prednych vaziv v kolene a meniskov. Pokial si nezozeniem slackline a nezacnem na nom trenovat.
Domov z navstevy sme prisli az pred 9pm a tak som dnesny vyklus pred zajtrajsimi vybehmi vypustil.

Utorok 22.4.:

Obed:
Vybehy som planoval posledny krat tento tyzden, aby som roztiahol cievy a potom uz nechal nohy odpocivat pri volnych a co najmenej kopcovitych behoch.
Ani neviem preco som neisiel behat hned z rana, kedze zjazdovka na cervenom brehu je na vychodnu stranu a tak k obedu je na nej dost teplo. Zaroven som doobedu nedoplnal potrebnu davku tekutin. Uz pri rozkluse pred vybehmi som citil prilis tazke stehna a nechapal som, co za tym moze byt.
Prvy vybeh som mal cez 3min a citil som sa pri vybehu, ako keby som mal stehna z cementu. Druhy vybeh bol aj napriek velkemu usiliu iba o par sekund pod hranicou troch minut. Tak to som uz vedel, ze nieco nieje v poriadku. Zvysne vybehy som sa velmi trapil a ani jeden som nedal rychlejsie, ako pod 2:34min.
Nakoniec doma mi docvaklo, ze predsa som vcera robil prvy krat tych 30 hlbokych drepov. S pociatku som neveril, ze nieco take moze mat az taky nasledok, no ked mi aj Beba, ktora ich tiez robila po prvy krat vcera dnes povedala, ze ma svalovku na stehnach, bolo mi jasne, ze to muselo byt z toho, aj ked ja som ziadnu citelnu svalovku nemal. Cize z toho plynie ponaucenie, ze taketo veci budem skusat po prvy krat pred volnymi treningovymi dnami 🙂 Samozrejme trenovanostou a opakovanim sa to urcite za tyzden, dva zlepsi a uz to nebudem citit.
Dokopy to bolo 8.5km s nastupanou vyskou 560m.

Druhu fazu som uz dnes vynechal, nema vyznam unavovat nohy pred pretekom.

Streda 23.4.:
Na tento tyzden bol ciel behat behy v terene uz iba v tempe 5:50-6min/km, co je uz totalny klus. Behat som mal v plane uz iba trasu na alpinku a spat, kde sa nastupa do 300m.

Rano:
Takze prvy beh bol na alpinku az po asfaltku veducu ku golfovym ihriskam. Isiel som sam a popravde som mal velky problem ist pomalsie, ako 5:45min/km. Takze na dalsic beh som sa rozhodol si zavolat partaka Dana, ktory sa rozbieha po operacii clenka a tak nepojdeme rychlejsie, kao 6min/km.
Teraz to bolo dokopy 15,4km s nastupanou vyskou 288m.

Vecer:
S Danom sa mi uz hned od zaciatku darilo behat miernejsie a tak na rovnakej trase sme mali priemerku 6:10min/km. Zaujimave bolo pre mna to, ze normalne by som mal mat pri takom tempe tepy niekde pod 120, no teraz som mal tepovu priemerku 128 BPM. Nechapem, cim to bolo, ci vcerajsim trapenim sa pri vybehoch, alebo niecim inym.
Dokopy sme isli 15,3km s nastupanou vyskou 289m.(Uvadzam presne tie hodnoty, co mi pise GPS, takze preto tie male rozdiely na rovnakych behoch. No niekedy mi GPS nestihne pri mojom zhone najst satelity a tak uvadzam rovnake hodnoty, ako som mal pri poslednom rovnakom behu.)

Stvrtok 24.4.:
Dnes som isiel rano beh na alpinku sam. Isiel som v priemerke 5:34min/km a tepy som mal na obecnej vytrvalosti, ako ked som vcera vecer s Danom isiel v tempe 6:10. No a teraz som z toho uplny jelen. Ked si uz clovek mysli, ze vie, ako jeho telo funguje, ukaze mu nieco take, ako dnes. Asi jedine vtedy mam vyrovnane hodnoty tepov pri rovnakych treningoch, ked idem cim vacsie treningove zatazenie. Myslim tym vo vyskovych metroch a nabehanych kilometroch. Inac mi hodnoty skacu, ako sa im chce.
Dokopy to bolo 15.3km s nastupanou vyskou 283m.

Druhu fazu uz vynechavam, kedze je uz zaver tyzdna a uz zvolnujem.

Piatok 25.4.:
Dnes to bol len taky vecerny vyklus k cermelskemu baranku a spat uz po chodniku popri ceste. Blbol mi pulzmeter, takze som sa nechcel zbytocne stresovat a aj ked som necitil ziadnu unavu v nohach, na dnes som uz viac ani nechcel ist. Z cermela ku botanickej som si zbehol rychlejsi polkilometer dole kopcom, aby som zistil, ako na tom som so znasanim vyzsej rychlosti dole kopcom. Hlavne som chcel zistit, ako som na tom s kolenami, ktore ma obcas po rychlych zbehoch bolia. Teraz som sa citil odpocinuty a nabity energiou.
Dokopy to teda bolo 5km s nastupanou vyskou zurivych 78m.

Sobota 26.4.:
Pred odjazdom do Bratislavy som si vyklusal este zaverecnych 10km s kamosom Pitbulom v dazdi. Popravde som sa obaval, ci nebudem mat vysoke tepy, no telo sa mi za volny tyzden odvdacilo krasne nizkymi tepmi pod hodnotou obecnej vytrvalosti.

Dokopy to bolo 10,4km s nastupanou vyskou 132m.

Poobede odjazd autom do BA, kde sme sa s priatelkou stretli s mojimi kamosmi, ktorych som uz zopar rokov nevidel a zaroven sme sa stretli vo vitarianskej restike aj s kosicanom Matom s ktorym som zajtra stratoval na preteku.
Kedze sme spali u kamosa, s ktorym sme si mali co po case povedat, zaspat sa mi podarilo az okolo polnoci.

Nedela 27.4.:
Povodny budicek 3h pred startom som musel zo 4:30 posunut na 5am. Predsa len som mal pocit, ze ta polhodka navyse by celkom bodla. Hned rano som si pripravil na mna netradicny mix ovocia(Mango, jeden banan a strapec hrozna). Je to pre mna asi najznesitelnejsia kombinacia, ktoru ale jedavam iba pred pretekom. Inac jem iba mono ovocie na jeden krat. Po polhodke som isiel von s kamosovym psom a len tak v rifliach a topankach som si 12min poklusal, aby som nastartoval metabolizmus. Pred 6am som navstivil dva krat toaletu a dal si 10min strecing. Potom uz bol cas zobudit Bebu a po zbaleni sa rozlucit s kamaratom Petom a jeho partnerkou Hankou, ktori nas prichylili a vydat sa na pretek. Citil som sa trochu unaveny, no mal som pripravene nejake shlehy a tak som sa neobaval poklesu vykonu na preteku. Viac uz v nasledujucom clanku o preteku.

Tento tyzden som pred pretekom nabehal trosku menej, ako som planoval, teda 70km (plan bol 90-100km) s nastupanou vyskou 1630m v 6. bezeckych treningoch v celkovom case 6:52h.

Dokopy aj s pretekom to bolo 123km s nastupanou vyskou 3330m v celkovom case 11h.

Po porade s Petom Polakom o tom, ze mam posledny tyzden pred pretekom zvolnit natolko, aby som opat nabral silu do noh som sa obaval, ci naopak nestratim silu pre kopce. Predsa len Peto nikdy kopcovite preteky nebehal a tak si jeho rady konvertujem a upravujem podla mojich potrieb. Sam mi ale povedal, ze mi velmi do mojich treningov poradit nevie, no aj tak cerpam od neho inspiraciu a na predpretekovy pripravny tyzden som vsadil na jeho jednoznacnu radu, ze si mam dat pokoj od kopcov a zvolnit v tempe. Povedal som si, ze obetujem jeden menej vyznamny pretek a vyskusam to. Popravde som chcel povodne skusit kopcovitu pripravu v poslednom tyzdni pred pretekom. Urcite skusim aj to, no az v buducnosti, ked sa budem citit silnejsi. Predsa len poriadne trenujem iba od januara tohoto roku.

Posted in Uncategorized.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *