Tréningový týždeň 14.-20.11. opäť “objemovka”

Pondelok 14.11.:

OFF. Dnes som cítil ešte dostatočnú únavu tela po pretekoch. Dokonca som z X-talonov cítil bolesť palca v kĺbe, unavené šľachy okolo kotníkov a trochu unavené kolená z rýchlych zbehov, tak nebol dôvod tlačiť na pílu a nedať si voľný deň aj po kratších pretekoch. Lepšie jeden deň odpočinúť, ako sa potom trápiť ešte pol týždňa.
Utorok 15.11.:

Dnes som sa cítil plný energie, no trochu lenivý po včerajšom absolútnom nič nerobení. Vybehol som po dohode aspoň poobede na jeden beh s Danom a štvornohým Boltom. Dali sme si kopcovitú klasiku a po tomto teste som bol veľmi spokojný s tepmi pri danom tempe. Akurát som súdržne s Danom zvolil bežecké topánky so zodretou podrážkou a tak sme museli zasnežené časti ostrých stúpaní kopcov ísť chôdzou.

16,5 km s nastúpanou výškou 632 m
Streda 16.11.:

Obed:

Ráno som si pred robotou prispal a tak po pripravení veci do práce som si dal prvú fázu až na obed. Krásne od rána snežilo a tak bol hriech neísť behať do kopcov. Dlho som nebehal okruh na Hrešnú a potom späť nad cestou Čermelskej doliny po lesnej zvažnici. Zopár popadaných stromov/konárov mi iba spestrilo tento beh. Mal som opäť kopu sily v nohách, kedže jedna fáza za deň ma už dlho nevie tak unaviť a tak som si niektoré časti trasy premenil na menší fartlek. No dával som pozor na snehom zakryté konáre a kamene na ktorých by som ľahko mohol v úzkych X-talonoch vykrútiť kotník. Osobne najhoršie sa mi javí vykrútenie kotníka do vnútornej strany, kde ten rozhah pohybu kotníka nieje tak veľký, ako do strany vonkajšej. Jasné, že sa mi to aj počas rohoto behu pár krát pri zbehu v X-talonoch podarilo. Sláva  vpredu širokých Altrám!

17 km s nastúpanou výškou 592 m

Večer:

Druhú fázu som už mal tradične po rovinke v práci so štartom okolo 11pm. Akurát som si pri tomto behu uvedomil, že je čas prestať používať na beh po asfalte maratónske špeciály a prejsť na mäkšiu topánku. Cítil som to hlavne po behu z tvrdých otrasov na stuhnutých achilovkách a lýtkach.

15 km s minimálnou nastúpanou výškou
Štvrtok 17.11.:

Ráno som sa v práci zabudol a voľnejší čas, ktorý som mal monosť využiť na beh som prekecal. Čiže dnes to už tri fázy iso nebudú.

Obed:

1o kilometrový voľný beh s klientom padol vhod na rozbehanie

Večer:

Po práci mi neostávalo nič iné, ako ísť stredne dlhý beh po nočnom asfalte. Behalo sa mi skvelo. Tepy boli vyrovnané a mal som radosť, ako to celé dobre ide.

21 km s minimálnou nastúpanou výškou
Piatok 18.11.:

Ráno:

Na začiatku práce som sa nedostatočne informoval o pláne dňa a tak som bol v tom, že mám na beh iba niečo málo cez hodinu. Tak som si aj napriek vetru dal tempáčik v priemerke 4:20min/km. Osobne v zimnej príprave na ultra nechcem ani behať rýchlejšie. Skôr sa orientovať na stupňované výbehy, ktoré mi dostatočne zvýšia Vo2Max na to, aby som s trénigom rýchlosti na jar nemal problém.

15 km s minimálnou nastúpanou výškou

Večer:

Večer som už bol riadne unavený z celého dňa a nedostatkom spánku, takže som dal už iba výklusový bežný beh. Počas behu som bol unavený a tak som si opäť zahral hru s udržaním smeru so zatvorenými očami na 10 sek. počas behu. Raz som skoro skončil v rieke, no väčšina ďaľších pokusov bola celkom úspešná.

Sobota 19.11.:

Ráno:

Po kratšom spánku kvôli pracovným povinnostiam som si chcel dať teochu dlhší beh s tým, že si preskúmam nejaké lesné cestičky. K nim som sa musel dostať behom po 7 km dlhom asfaltovom chodníku a tak beh po mäkkej hline a lístí bol veľmi nabudzujúci. Obehol som si okolo hradu a späť som si vybehol k jeho vstupnej bráne, čo je široko-ďaleko jediný kopec.

21 km s nastúpanou výškou 220 m

Večer:

Tu mi ostával čas iba na krátky beh po práci. Stále je to pre mňa lepšie, ako mať cez deň iba jednú fázu a tepy mi na druhý deň vystrelia zbytočne vysoko.

6 km s minimálnou nastúpanou výškou
Nedeľa 20.11.:

Tei dni a dve noci v práci ma dostatočne unavili na to, aby som sa cítil dostatočne unavený, no nohy išli a tak som zvolil trocchu ľahší okruh na Kamenný hrb a späť dole po zelenej na modrú značku a odtiaľ spať do Čermela a domov.

16,5 km s nastúpanou výškou 501 m

Poobede:

Tréning s KAATSU (33min+roller) v telocvični Get results Košice s trénerom Tomim. Išiel som po polhodinke odtiaľ pekne rozbitý. KAATSU je super vec.

Večer:

Na záverečný beh týzďňa som skúsil zavolať druému Tomimu, či nemá chuť ísť som mnou zabehnúť nejakú kopcovitú 20cku. Príjemne prekvapil a o 3/4 hoďku sme už spolu s Boltom behali. Dali sme pod svetlami čeloviek a v pomerne teplom vzduchu Hrešnú a odtiaľ dole na Alpinku a opäť hore na Kamenný hrb a po žltej a červenej späť domov. Na žltej z kamenného hrbu sa mi pri zbehu zachytila noha do slučky od malinčia a už som bol na zemi. Mäkké pristátie, no prvý pád v zimnej príprave už mám za sebou 🙂

19,5 km s nastúpanou výškou 732 m

Tento týždeň som bol popravde z úvodu ešte trochu oťapený zo soboťňajších mrazivých pretekov v Smolníku s tak úvod týždňa som mal viacmenej regeneráčný. Jeden beh som nestihol a tak to bolo v závere o trochu menej objemu, ako som plánoval. Som ale rád, že som nenakladal zvytočne telu viac, lebo po rýchlejších pretekoch som stále viac unavený, ako po dlhých ultra. Teda ak sa bavíme o únave svalov. Jasné, že únava orgánov je po ultra oveľa vyššia, no tú nieke tak cítiť, ako svalovka nôh po rýchlom behu. Asi preto veľa bežcov tak rado zanedbáva niekoľko dní po ultra potrebných na úplný oddych od behu.

Tento týždeň som nabehal 159 km s nastúpanou výškou 2750 m, v  10. behoch a v celkovom čase 14:09h.

Posted in Uncategorized.

3 Comments

1. Perfektne, dakujem za opat skvely suhrn. Dobre sa to cita 🙂 Ja som si prave docital clanok o OTS a pravdupovediac dost mam strach, no ale zatial kym to ide, tak behajme 🙂
    Ale chcel som sa spytat ku KAATSU, “uskrcujes” aj nohy tesne nad lytkami pri cviceni lytok, alebo to nema zmysel? Dik.