Tréningový týždeň 10.11.-16.11. Konečne opäť v kvalitnejšom tréningu. Haleluyah!

Pondelok 10.11.:
Ráno:
Ranný beh s Maťom sme prekecali vo voľnom tempe. Vybehli sme si na úvod na Bankov a odtiaľ dole na modrú značku. Odtiaľ späť už po modrej.
12 km s nastúpanými 321m
Poobede:
Zadná Roháčka(996mnm) pri Margecanoch. Stehná som mal trochu unavene z prvého behu, no pocit, že konečne možem opatrne pridávať km v tréningu ma posilnil natoľko, aby som to celé odbehol. Hore krátka pauza na natočenie videa na youtube z Cyklu “Čo som jedol včera.” a následný zbeh dole už za svetla čelovky.
Po behu kvalitná masáž lýtok, achiloviek, chodidiel so stláčaním spúšťacích bodov. Na túto kombináciu nedám dopustiť a tak to vyzerá, že čoskoro si vďaka tomu vyliečim úplne plantárnu šľachu na ľavej nohe. Po troch mesiacoch by sa už patrilo!
11 km s nastúpanými 740 m
Utorok 11.11.:

Ráno:
Opäť beh na Z. Roháčku, no tentoraz s trochu pozmenenou trasou, lebo som hľadal nove cestičky. Hore bola celkom zima, aj keď v doline už príjemne teplo.
13 km s nastúpanými 665 m
Poobede:
Voľne beh po modrej k asfaltke smerujúcej k alpinke. Cítil som sa skvelo, no nečakal som až tak rýchle tempo. Škoda, že som nemal pulzmeter, pretože podľa neho by som prišiel na to, že bežím príliš rýchlo.
13,5 km s nastúpanými 245 m
Streda 12.11.:
Ráno:
Voľný beh s Danom smer alpinka a späť. Po dvoch výbehoch na Roháčku som potreboval voľnejší beh.
10,5 km s nastúpanými 166m

Večer:
Nočný beh s bežcami pravidelne organizovaným nočným behom v KE. Osobne som sa dosť tešil na to, že si opäť voľne zabehám so skupinkou väčšinou mne známych bežcov. Počul som ale, že posledne nočné behy sú volené trasami krížom cez les štýlom a la orientačný beh. Dnes tomu nebolo ináč. Mne osobne nevadí, keď sa beží krížom krážom, no keď sa z behu stane chôdza, preliezanie plotov, či štveranie sa do ostrého stúpania po blate a mimo chodníka, tak to už s behom nemá nič spoločné.
Nakoniec som si vybehol ešte sólo od bankova smer kamenný hrb a pod elektrickým vedením som to otočil a späť som si to zbehol domov cez bankov okolo chatiek.
12,5 km s nastúpanými 385m

Štvrtok 13.11.:

Dnes som potreboval už trochu odpočinúť po dvojfázových nabehnutí na dvojfázové tréningy, takže iba beh v lese po relatívnej rovinke. Včera som po musel reklamovať Fresh foamy od NB, pretože už po 100 km sa zvršok roztrhal. Takže dnes som bol nútený behať v tvrdších X-talonoch a ihneď po behu som cítil plantárku. Čiže liečenie plantárky nejde dokopy s tvrdšími minimalistickými topánkami. Zajtra ráno ešte dám ranný beh v nich a potom budem musieť nájsť v meste niečo mäkšie.
14 km s nastúpanými 250 m

Piatok 14.11.:

Ráno:
Spoločný voľný beh s rannými bežcami po druhý drevený mostík na modrej značke. Celkom mi dobre padol opäť taký voľný beh, kedže osobne ma už boleli mierne stehná z predchádzajúcich dní.
Druhý beh v X-talonoch ma presvedčil o tom, že nutne potrebujem mäkšiu topánku do vybavenia reklamácie, ak chcem zregenerovať plantárku.
11 km s nastúpanými 165 m

Poobede:
Po prvom behu som si išiel nájsť v meste nový model trailovej botasky. Po pár neúspešných pokusoch som natrafil na Mizuno trailový model, ktorý mi dobre sedel a zdalo sa, že aj bude dostatočne mäkký. Mohol som ešte hľadať ďalej, no nemal som chuť ísť do veľkých obchodných domov, takže som kúpil tento model.
Hneď na poobednom behu som zistil, že aj keď to nieje model pre beh cez špičku, topánka na prsty pri behu netlačí. Akurát, ak som normálne zatiahol šnúrky, po pár minútach mi tŕpli prsty na oboch nohách…takže som šnúrky musel nechať povolené. Aspoň, že zvršok a podrážka niečo vydrží.
Dal som po prvý krát celú kopcovitú klasiku, aj keď kopec po zelenej mi dal celkom zabrať. Šľacha po behu trochu bolela ešte z ranného behu.
17 km s nastúpanými 617m

Sobota 15.11.:

Dnes sme sa presunuli k Bebkyným rodičom na stredné slovensko, kde som si už začiatkom týždňa dohodol spoločný beh s Maťom z Lučenca a jeho bandou 🙂 Mali sme ísť niečo do 15-20 km, no nakoniec nás tam bolo dokopy desať ľudí (všetko super bežkyne a bežci) a po pár zlých odbočkách sme tento beh natiahli na celkom slušnú dĺžku. Nálada bola aj tak super. Veľmi nám k tomu dopomohlo to, že sme po troch hodinách strávených v lese natrafili na zopár jabloní, takže sme doplnili cukor na záverečný úsek.
Veľká vďaka patrí Maťovi, že dal dokopy tak skvelý bežecký tím. Ani tu v Košiciach som ešte nebehal v tak dobrom desaťčlennom tíme, ako tomu bolo dnes. Super akcia a už teraz sa teším na ďalšiu.
26,5 km s nastúpanými 1075 m

Nedeľa 16.11.:

Dnes nakoniec iba voľný klus s Bebkou a jej bratom Maťom po kopčekoch za domom. Predierali sme sa po lesnej blatistej ceste, cez ktorú bolo popadaných kopec veľkých stromov. Dali sme si taký stredoslovenský spartan race. Celkom mi to stačilo na prekrvenie nôh. Tým som ukončil už aj tak celkom objemový týždeň. Teda vzhľadom na predchádzajúce tréningové týždne.
6 km s nastúpanými 244 m

Celkovo mi tento tréningový týždeň celkom vyšiel. V nohách som cítil silu, aj keď boli dni, kedy ma už boleli stehná. Plantárna šľacha zatiaľ drzí v pohode, aj keď som si ju rozdráždil tými dvoma behmi v X-talonoch. V mäkkých fresh foamoch sa liečila krásne rýchlo.

Tento týžden to bolo spolu 147 km s nastúpanými 4873 m v 11 bež. tréningoch a v celkovom čase 15:33h.

Presvedčil som sa, že preťaženie plantárnej šľachy nemusí spôsobovať iba lokálne preťažovanie plantárky. Žiaľ je to celé prepojené s lýtkom a hamstringom a ak v takom lýtku mám z ťažkých tréningov v kopcoch “svalové uzlíky”(či, ako sa to presne volá), tak zameriavanie sa iba na plantárnu šľachu nič nezmení. Toto je téma na celý článok, ktorý už mám síce rozpísaný, no kedže po dvoch tréningoch v X-talocnoch to opäť trochu moju regeneráciu zpomalilo, posúvam to o pár dní. Mizuná tiež niesu bohvie, aké mäkké botasky, takže ak neprídu včas nové(vyreklamované) fresh foamy, budem nútený na tréning objednať z netu inú mäkšiu obuv. Pôvodne som v meste hľadal model od firmy Pearl Izumi, no v KE som ich nezohnal. Asi ich objednám z netu. Pre vyliečenie popri uvolňovacích masážiach je veľmi mäkká botaska zásadná.

Jedná spoločná fotka zo sobotňajšieho behu po strednom slovensku od mestečka Tisovec. Fotil ujo autobusár s cigaretou v ruke.. 🙂

Posted in Uncategorized.

2 Comments

• Pravda Matus, no ja uz budem musiet pockat na vyreklamovane boty. Vcera som mal mensiu nehodu na aute, ktorej oprava ma bude stat nemale peniaze…