Tréningový mesiac 26.1.-1.3.

Dlho som tu nič nepridal, no popravde, nebolo ani veľmi o čom písať. Pomerne dlho mi trvalo nájsť vhodnú obuv na beh, ktorá by bola vhodná na beh cez prednú časť chodidiel a zároveň mala dostatočnú ochranu chodidla. Celkom sa mi to podarilo, no o tom sa rozpíšem nabudúce, lebo to je téma na celý článok, kedže som vyskúšal pomerne dosť párov topánok. Konečne som sa mohol pustiť v posledných týždňoch do behu, no tomu predchádzalo zotavenie z natiahnutého členka.

Pondelok 26.1.:

OFF. Po minulotýždňovej bežeckej pauze som mal po víkendovej turistike v tatrách celkom slušnú svalovku 🙂

Utorok 27.1.:

Po minulotýždňových regeneračných plaveckých tréningoch som už kotník až tak necítil, no váhal som, aký bežecký tréning zvolím na úvod tohoto týždňa. Predsa len som mal jedinú mäkkú obuv na beh Hoky One One a kedže tie sú vysoké, ľahko v nich ešte viac doničit kotník. Kamarát Vlado mi požičal špeciálny ortopedický návlek na kotník (tá sranda stojí v lekárni 50+ eúr), ktorý nereže a je vhodný na beh. Navliekol som si ho a išli sme si spolu zabehať na Alpinku po modrej značke. Návlek spevnil kotník výborne. Cez noc som už žiadnu bolesť kotníka necítil.

14 km s nastúpanou výškou 266 m

Streda 28.1.:

Opäť večerný beh s Vladom no tentoraz v La Sportivách. Opäť sme behali na Alpinku, no tentoraz cez H. Bankov a svižnejšie. Opäť kotník v pohode, no La Sportivy niesu až také mäkké a po rýchlom behu v nich som cítil plantárku. Aj dnes sa mi behalo celkom dobre, takže môžem potvrdiť, že kvalitné plavecké tréningy sú celkom dobrou náhradou behu, ak ten nieje možný. Hlavne na udržanie aerobnej vytrvalosti.

14,5 km s nastúpanou výškou 415 m

Štvrtok 29.1.:

Dnes som mal celkom slušne ťažké nohy a tak som išiel iba voľný beh s Bebkou hore vo furčianskom lesoparku s tým, že sme išli až po piaty značený kilometer na starej ceste. Cestou späť do kopca Bebka pekne udržala tempo, čo ma milo prekvapilo, lebo ešte pred dvoma mesiacmi by takto rýchlo do takého stúpania určite nebehala. Pre informáciu sme aj s týmto stúpaním mali priemerku 5:43!

10 km s nastúpanou výškou 120 m

Piatok 30.1.:

Svalovku mám stále a tak dnes ráno iba voľne smer Alpinka po modrej a späť.

12 km s nastúpanou výškou 206 m

Sobota 31.1:

Ráno:

Konečne som už mal nohy na tom lepšie a tak som chcel skúsiť opäť kopcovitú klasiku. Pulzmeter mi dnes ani nespároval s Garminom a tak som išiel bez tepov. Neskôr som si uvedomil, že ten hrudný pás treba niekedy aj umyť s mydlom. Išlo sa mi do hlavných stúpaní ťahšie, no celkom sa mi páčila ta únava po behu.

17 km s nastúpanou výškou 650 m

Večer:

Tento týždeň som mal ísť plávať aspoň 3 x, no ta posledná skúsenosť z plavárne ma celkom odradila a tak som išiel aspoň dnes. Zameral som sa aj na vyplávanie nôh v ktorých sa mi za tento týždeň nahromadilo dosť kyseliny mliečnej.

Dokopy to boli 2 km

Nedeľa 1.2.:

OFF. Zajtra sa chystám na lyžovačku do Jasnej, tak by som tam nerád prišiel s unavenými nohami.

Za tento týždeň som nabehal 67,5 km s nastúpanou výškou 1657 m v 5. bežeckých tréningoch v celkom čase 6:22h +jeden plavecký tréning. Teraz je pre mňa dôležité nájsť vhodnejšiu bežeckú obuv, ako sú Hoky a pomaly navyšovať tréningové dávky po týždni.

Za január som nabehal 332 km s nastúpanou výškou 10 851 m v 21. bež. tréningoch v celkovom čase 33:21h (+5 plaveckých tréningov v celkovom čase 4:45 h). Pomerne malé číslo, no na to v čom som behal a že mám od začiatku roka trable so zraneným kotníkom to beriem za celkom dostatočné udržiavacie číslo.

——————————————————-

Pondelok 2.2.:

OFF. Celodňová lyžovačka v Jasnej. Dbal som na to, aby som lyžoval celú (čiernu/červenú) zjazdovku na jeden záťah a s čo najväčším pluhovaním, čo sa prejavovalo s “plakaním” stehien od bolesti v záverečných metroch zjazdovky. Samozrejme o 3pm som mal stehná úplne na blato. A to som chcel ešte po lyžovačke vybehnúť na Chopok…bez šance. Nakoniec ma aj tak v lyžiarke začal bolieť kotník, čo bol signál opustiť zjazdovku.

Utorok 3.2.:

OFF. Samozrejme ma boleli stehná. Ani nie svalovka, ako ma boleli stehenné svaly.

Streda 4.2.:

OFF. Už to je lepšie, no dnes som mal kopec roboty, tak som si ešte jeden deň voľna alibisticky ospravedlnil takto.

Štvrtok 5.2.:

Večer som si zabehol na Alpinku v mačkách, kedže všade bol totálny ľad. Po štyroch behoch v týchto super ľahkých mačkách som si všimol prvé známky opotrebenia. Začala sa trhať guma v mieste, kde o ňu bolo prichytené oceľové lanko. Kedže reklamácia teraz neprichádzala do úvahy(kým by to vyreklamovali, bola by tu jar), tak som použil moju obľúbenú kobercovú pásku a daný problém vyriešil. Takto sa to aspoň nebude trhať ďalej.

14 km s nastúpanou výškou 255 m

Piatok 6.2.:

Dnes som si dal studničku nad Alpinkou cez H. Bankov. Opäť v mačkách a La Sportivách. No po dvoch behoch v týchto inač super botách som opäť cítil bolesť v plantárke. Čiže zajtra sa opäť budem musieť vrátiť ku Hokám, no na ne mačky nenavlečiem..

15 km s nastúpanou výškou 437 m

Sobota 7.2.:

Nejako sa mi podarilo prežiť zľadovatelú stranu doliny pri behu v Hokách cez H. Bankov a Alpinku a pokračoval som už po celkom mäkkej strane doliny na Hrešnú po zelenej značke. Odtiaľ som už zbehol cez lúky dole do Čermela. Celkom pohodový poobedňajší beh s dobehom ešte pred západom slnka. Plantárku som ešte dnes cítil, no to bolo skôr z tých posledných behoch v La Sportivách. O také dva dni by to už malo byť v Hokách v pohode. Teda aspoň, čo sa týka plantáriek. Lebo Hoky majú asi iba jediné pozitívum, že sú mäkké.  Dnes som si uvedomil, že ma už členok pri behu až tak nebolí a tak zajtra skúsim behať bez ortopedického návleku, aby sa členok prirodzene spevnil. Nevýhodou ortop. pomôcok je totiž to, že túto prácu robia za šľachy a tie potom ochabujú.

19 km s nastúpanou výškou 645 m

Nedeľa 8.2.:

Napadal čerstvý sneh a ja som si na dnes chcel dať časť, alebo celú kopcovitú klasiku. So silným vetrom bola pocitovka -10°C. Vybehol som Pod kamenný hrb a tam som to už stočil späť domov po červenej. mal som celkom dosť. Pozitívum bolo, že ma už členok skoro nebolel aj bez toho návleku a pri behu v Hokách. Ozaj platí, že: “Zvyknúť sa dá aj na šibenicu.”

15 km s nastúpanou výškou 510 m

Tento týždeň som spolu nabehal 63 km s nastúpanou výškou 1947 m v 4. bežec. tréningoch c celkovom čase 6:14 h. Celkom ma mrzelo to voľno po lyžovačke, no aj som to čakal, takže nič strašného sa nestalo. Ide sa ďalej v navyšovaní tréningovej záťaže.

——————————————————-

Pondelok 9.2.:

Dnes som bol večer jednu fázu a to kopcovitú klasiku v Hoka One One. Cez deň to v nich ako tak ide, no večer a ešte k tomu po snehu, tak to je des pre kĺby.

17 km s nastúpanou výškou 638 m

Utorok 10.2.:

Opäť večerný beh, no tentoraz dlhší. Behal som na Jahodnú cez H. Bankov a potom dole z Alpinky po zelenej hore Pod Kamenný hrb a odtiaľ už klasicky až na Jahodnú a spaäť po žltej a červenej. Na zjazdovku som nevybehol, pretože to bol šiesty tréningový deň v rade a po tých predchádzajúcich tréningoch som mal nohy celkom unavené.

25 km s nastúpanou výškou 804 m

Streda 11.2.:

Ráno:

Prvá fázu som išiel voľne kopcovitú klasiku pretože šmýkalo a tie moje Hoky nemajú bohvie aký grip podrážky. Voľné tempo mi pomohlo prekrviť nohy a po behu som ich nemal ťažké.

17 km s nastúpanou výškou 644 m

Večer:

Ako druhý beh som zvolil už iba výbeh na Kamenný hrb po červenej značke a kedže bol ľad, prezul som do Inov8 Oroc s klincami. Síce držali na snehu/ľade ako prilepené, no zaplatil som za to podráždením oboch plantáriek.

16 km s nastúpanou výškou 497 m

Štvrtok 12.2.:

OFF. Dnes som chcel ísť behať, no sedem tréningových dní v rade stačilo a je čas si dať prestávku. Ešte na tom niesom tak dobre, aby som si mohol dávať nepretržitý tréningový cyklus.

Piatok 13.2.:

Obed:

Opäť som musel prezuť do Hoka one one, pretože plantárky boleli z jedného behu v Inov8toch. Zvolil som trasu H. Bankov-Alpinka, odtiaľ po zelenej na Hrešnú a späť po lúkach a cez záhradky do Čermela a odtiaľ domov. Zo začiatku bol ľad a pri zbehu blato, tak to tak nevadilo. Horšie by bolo opačné poradie.

18 km s nastúpanou výškou 628 m

Večer:

Opäť výbeh na Kamenný hrb po červenej značke. Tu to bolo väčšinou po ľade, takže bolo veselo. Hlavne pri zbehu.

16 km s nastúpanou výškou 520 m

Sobota 14.2.:

OFF. Minulý a predminulý týždeň som mal nabehaných iba 60km, tak nemalo zmysel tlačiť na pílu a zbytočne unavovať organizmus dvojnásobným tréningovým zaťažením tento týždeň. Aj keď som sa cítil na to, že kľudne by som mohol ísť aj viac, predsa len ešte nemám úplne doliečené plantárky a tak nebudem preháňať. Na to ešte bude priestor. Teda povinne som si dal víkend voľný.

Nedeľa 15.2.:

OFF.

Tento týždeň sa mi podarilo nabehať 109 km s nastúpanou výškou 3 731 m v 8. bežeckých tréningoch v celkovom čase 6:14 h.

———————————————————-

Pondelok 16.2.:

Po dvoch voľna som bol nejaký zlenivelý. Išiel som kopcovitú klasiku, ktorú som otočil už Pod Kamenným hrbom. Dnes som mal z pracovného stresu dosť nechuť do ničoho.

15 km s nastúpanou výškou 500 m

Utorok 17.2.:

Poobede som išiel voľne kopcovitú klasiku. Tepy po dvoch dňoch voľna ešte trochu vysoké, no už to padá dole. Najhoršie je, že na trasách, čo chodím najčastejšie je v týchto dňoch kopec ľadu a kedže som moje super ľahké mačky roztrhol na asi piatom behu v nich, teraz mi to dosť šmýka.

17 km s nastúpanou výškou 638 m

Streda 18.2.:

Dnes som bol rozhodnutý nájsť novú trasu na opačnom(slnečnom) kopci Čermelskej doliny. Nad Kavečanmi a ešte pred záverečným stúpaním na Hrešnú som sa dal na traverz kopca z ľavej strany a pokračoval po poľnej ceste. Traverzovala kopec a išla tým smerom, ktorým by som sa mal dostať na zelenú značku, ktorá smeruje z Alpinky na Hrešnú. V miernom kopci som dokonca objavil prameň. Super, lebo v tejto časti kopca som o žiadnom doteraz nevedel. Po chvíli som naozaj natrafil na zelenú značku a po nej som začal klesať ku Alpinke. Tam som si všimol nepoužívanú lesnú odbočku do ľava. Vydal som sa po nej. Tá sa niekoľko krát rozvetvovala, no držal som sa traverzu slnečnej strany doliny a zrazu som bol na zvažnici, ktorá viedla ponad a zároveň pozdĺž hlavnej cesty do Košíc Čermelskou dolinou. Bolo to asi 150m od cesty, takže nič strašné. Pokračoval som zvažnicou, ktorou som sa dostal až po Vrabčiaky. Tam som musel zísť na parkovisko popri asfaltke, no po 70. m som bol opäť hore v lese na Vrabčiakoch. Odtiaľ už vedie pohodlný chodník až do Čermela. Táto trasa sa mi veľmi páčila, pretože skoro po celý čas na mňa svietilo slnko. Stúpanie na nej je tiež celkom zaujímavé a bude to dobré spestrenie tréningu.

17 km s nastúpanou výškou 552 m

Štvrtok 19.2.:

Poobede:

Skoro identický beh, ako včera, akurát s výbehom kopca poza Baránok navyše. Slnko opäť príjemne hrialo pri návrate Čermelskou dolinou. Rozdiel bol v tom, že mi dnes prišli nové inov8ty Race ultra 270. Keď som ich obul, tak som si nebol istý, či ten zvršok vydrží a pri tej tenkej podrážke som sa obával, že ma v nich plantárky budú bolieť. No pri prvom obutí som v nich poskákal iba na jednej päte na mieste a bolesť som necítil žiadnu. Tak isto tomu bolo po behu. Takže konečne som našiel model topánok, v ktorých je ešte minimalistický feeling, no zároveň majú dostatočnú ochranu plantáriek. Ešte mám v pláne vyskúšať Pearl Izumi Trail a potom napíšem zhrnutie do článku, ako sa mi v jednotlivých modeloch, ktoré som zohnal za posledný štvrťrok behalo.

17 km s nastúpanou výškou 596 m

Večer:

Dohodol som sa na spoločnom behu s Maťom. Chcel som mu ukázať novú trasu s prameňom, pretože viem, že aj on chodí často na ten slnečný kopec. Behalo sa mi podivuhodne výborne, aj keď by som mal mať nohy po prvom behu unavené. Po ceste späť, tesne pred výbehom z lesa do Čermela sme na chodníku stretli aspoň 140 kg diviaka. Také hovädo a tak blízko som ešte nevidel. Po behu som si všimol, že tepy som mal dokonca nižšie, ako pri prvom behu a to sme išli rovnako rýchlo. Záver sme už posledný kopček nevybehli, iba sme Čermelom prebehli popri hlavnej ceste po chodníku.

17 km s nastúpanou výškou 538 m

Piatok 20.2.:

Ráno:

Dnes som bol na večer dohodnutý na beh s Vladom a tak som si prvú fázu dal iba výbeh na Hrešnú a späť. Celkom som si to užíval. Ráno bola celkom zima, no aspoň blato bolo tvrdé. V lese na tej strane kopca totiž teraz ťažia drevo a tak všetky chodníky sú rozbité.

16 km s nastúpanou výškou 457 m

Podvečer:

Aj Vladovi som sa chcel pochváliť s novou trasou na tejto strane kopca a tak sme si ju dali ešte za svetla, no slnko na nás už pri návrate nesvietilo. Opäť sa mi behalo úžasne. Tepy aj pri trochu rýchlejšom návrate na úrovni obecnej vytrvalosti. Konečne sa dostávam späť.

17 km s nastúpanou výškou 521 m

Sobota 21.2.:

Dnes som spal iba štyri hodiny a tak pred večerným behom som musel hodiť hodinového šlofíka. Netrápil som telo komplikovaným behom a tak som dal Hrešnú s späť. Nohy sa mi odvďačili tak, že ma vôbec po behu neboleli.

16 km s nastúpanou výškou 441 m

Nedeľa 22.2.:

Ráno som mal v pláne, že dnes dám dve fázy, no hneď na raňajšom behu som mal od začiatku vysoké tepy a tak som vedel, že to dnes už nemá zmysel pučiť príliš dlho. Kopcovitú klasiku som skrátil Pod Kamenným hrbom, kde som si ešte vybehol aspoň ten najbližší kopec smerom na jahodnú a pre zvyšok dňa som si dal voľno.

15,5 km s nastúpanou výškou 530 m

Tento týždeň sa mi podarilo nabehať 147,5 km s nastúpanou výškou 4 773 m v 9. bežeckých tréningoch v celkovom čase 14:37 h.

———————————————————–

Pondelok 23.2.:

Poobede som po pár dňoch opäť behal kopcovitú klasiku. Chcel som vyskúšať nové topánky aj na snehu a ľade. Predsa len na blate nedržia až tak dobre stopu. Na snehu a ľade to bolo o tom istom a tak sa mi hlavne do kopcov stúpalo veľmi ťažko a podšmykovalo. Takisto ešte neprešla tá únava, ktorú som cítil včera, takže časť šmykľavých stúpaní som prechodil.

17 km s nastúpanou výškou 626 m

Utorok 24.2.:

Dnes voľne okruh pod Hrešnou, aby som zistil, či ma už únava prešla. Bolo to už lepšie, no stále ešte to nebolo ono. Tepy už ale klesali.

17 km s nastúpanou výškou 559 m

Streda 25.2.:

OFF. Dnes som mal nejakú prácu v hlavnom meste, čo som využil na návštevu bežeckého obchodu, kde som si kúpil Pearl Izumi Train N1. N2jky nemali v mojom čísle žiadne. Zaujímave bolo, že Pearl Izumi Trail N1 mi sedia až o číslo väčšie, ako Inov8ty. Celkom som bol rád, že som si ich neobjednal cez net, lebo by som ich musel meniť za väčšie. Keď zničím N1tky, tak N2 už budem objednávať cez net v správnom čísle. Podrážka na N2jkách by mala vydržať o niečo dlhšie, kedže sú určené na ultra.

Štvrtok 26.2.:

Obed:

Voľne okruh pod Hrešnou na rozbehanie nôh po včerajšom celodennom šoférovaní.

16,5 km s nastúpanou výškou 530 m

Večer:

Plánoval som beh na Alpinku a späť po modrej, no baterky v čelovke mi zomierali a kedže som mal k tomu ešte celkom vysoké tepy, mal som dva dôvody to na 5. km otočiť.

10 km s nastúpanou výškou 179 m

Piatok 27.2.:

Večer som bol dohodnutý na spoločnom behu s bratmi Kovaľovcami. Dali sme si výbeh na Hrešnú po chatu. Tam sme si všimli, že zjazdovka je stále upravená a tak sme si zbehli a vybehli zjazdovku po snehu. Rýchle a strmé zbehy po snehu milujem a tak som si to celkom užíval.

17 km s nastúpanou výškou 620 m

Sobota 28.2.:

Obed:

Konečne som sa mohol odhodlať na prvý dlhý beh po dlhom čase, pretože v ostatných topánkach to kvôli plantárke nebolo možné. Roozhodol som si nasekať čo najviac výškových metrov v po kopcoch Čermelskej doline. Mal som zo sebou 20 ks sušených ďatlí, no aj tých bolo málo, pretože pred behom som skoro nič od rána nejedol.  Záverečný výbeh z Alpinky na Hrešnú po zelenej som už mal dosť. Držal som tempo aj za cenu vysokých tepov z únavy (170 BPM). Nakoniec výsledná priemerka času a tepov vôbec nebola zlá a vyzerá to tak, že sa celkom rýchlo vraciam do svojej predchádzajúcej formy. Tento víkend mám v pláne zabehnúť v štyroch behoch 100 km, tak som zvedavý, ako mi to vyjde. Viem, že pravdepodobne po víkende budem rozbitý, no chcem zistiť, ako na tom aktuálne vytrvalostne som. Po behu som doplnil tekutiny a nutričné hodnoty výlučne grepovou a neskôr pomarančovou šťavou(dokopy som toho vypil 2 l v priebehu 2 h). Až potom som zjedol tuhšie ovocie s vlákninou. Tak som zabezpečil, že citrusové ovocie mi odplaví kyselinu mliečnu zo svalov pomerne rýchlo a na druhú fázu by som už mal byť v poriadku. Predsa len som bol trochu viac po tomto behu zničený.

36 km s nastúpanou výškou 1306 m

Večer:

Voľný (5:32min/km) beh na Alpinku(po studničku) a späť. Behalo sa mi vynikajúco. Vôbec som si neuvedomil, že som to celé prebehol. Tepy som mal v obecnej vytrvalosti. Super beh. Po behu prišla poriadna únava a už som ani nedojedol večerný šalát a zaľahol som do postele.

14 km s nastúpanou výškou 251 m

Nedeľa 1.3.:

Obed:

Prvú fázu som dal výbeh na Jahodnú cez H. Bankov s výbehom od Alpinky po zelenej. Nohy som mal ťažké, no išlo to.

25 km s nastúpanou výškou 703 m

Po behu som išiel zagratulovať otcovi na jeho narodeninovú oslavu a keď som pristúpil na prípitok, nakoniec som už druhú fázu nešiel. Škoda toho druhého behu, no aj tak to niekedy dopadne.

Tento týždeň sa mi podarilo nabehať 152 km s nastúpanou výškou 4 774 m v 8. bežeckých tréningoch v celkovom čase 14:49 h.

Za mesiac február to bolo dokopy 446 km s nastúpanou výškou 14 522 m v 26. bežeckých tréningoch v celkovom čase 44:10 h. Celkom fajn, keď si uvedomím, že len za posledné dva týždne to bolo 300 km. Teraz by som chcel udržať štandard min 150 km/týždeň a postupne pridávať obťiažnosť tréningov. Hlavne pridávať výškové metre, viac, ako kilometre. No aj pri kilometroch sa chcem dostať niekde ku 220 km/týždeň. Bohužiaľ tu v okolí Košíc je naskladanie výškových metrov v tréningu podmienené pridaním počtom kilometrov.