Tréningový dvojtýždeň 7.12.-20.12. Začínam s dôslednou prípravou na novú sezónu

Po posledných kadejakých dvoch mesiacoch, kedy už konečne môžem normálne (bez bolesti) behať sa už moje klenby zdvihli a plantárky už cítim iba ojedinele. Popravde mi pomohlo aj to, že som od novembra začal opať aktívne trénovať bojové športy naboso na žinenke. Prvé tréningy som cítil plantárky, ako divé, no teraz už zosilneli a ja si konečne užívam život bez tejto bolesti, ktorá sa ma držala 1,5 roka. Ako motiváciu som si zostavil Termínovku pretekov na rok 2016, aby ma malo čo zobudiť o 5 am na ranný tréning a následne poobede motivovať ešte k dvom ďalším .

Pondelok 7.12.:

Nočný beh po modrej ku studničke a späť. Stretko s malým 20 kg diviakom na ceste späť pri výbehu toho malého kopčeka od Ovečky hore na červenú cykloznačku. Vôbec mu nevadilo, že ho Iron ovoniaval. Trvalo to dobrých 20 sek, kým sa rozbehol preč. Celkom sranda stretnúť tak mladého diviaka samého. Tepy ešte vysoké, no hádam, že to pôjde o pár behov opäť dole.

14 km s nastúpanou výskou  241 m

Utorok 8.12.:

Ráno:

Beh s Tomášom ešte za tmy. Po blate hore okolo jazdiarne na H. Bankov a odtiaľ po červenej hore na Kam. hrb a späť cez záhradky na H. Bankov a cez Čermel, kde už blato nebolo. Hneď sa lepšie beží tak skoro ráno vo dvojici. Tepy ešte vysoko, no už to spadlo trochu nižšie.

15,5 km s nastúpanou výskou  261 m

Obed:

Voľne po modrej za Alpinku a späť. Tepy padli pekne dole oproti rannému behu, pričom ešte včera na tej istej trase pri priemerke o 20 sek. pomalšej som mal vyššiu tepovu priemerku o 6 tepov. Ide to rýchlejšie dole, ako som dúfal.

16 km s nastúpanou výskou  466 m

Večer:

2 h tréningu bojových umení v telocvični.

Streda 9.12.:

OFF. Dnes som bol pracovne mimo SR, čiže dnes mimo tréningu.

Štvrtok 10.12.:

OFF. Bol som unavený zo včerajšej cesty, tak som al dnes bežecké voľno.

Večer:

2 h tréningu bojových umení v telocvični.

Piatok 11.12.:

Obed:

Presun s kamošom do Klenova. Výbeh na zadnú Roháčku vo voľnom tempe. Hore bola parádna inverzia. Nohy v pohode. Vybehol som to celé bez nejakého zaváhania. Po ceste som vyplašil dosť veľké stádo sŕn. Ak by poľovníci boli trail bežcami, tak by nechodili nikdy s prázdnou 🙂 Opäť aspoň trochu technickejší terén aspoň v závere.

11 km s nastúpanou výskou  781 m

Večer:

Identický beh, no už s čelovkou a aj nepriek tomu, že som zvolnil, tak som mal iba o 3 min pomalší čas. Nohy celkom v pohode aj po druhom behu.

11 km s nastúpanou výskou  789 m

Sobota 12.12.:

Ráno:

Aj napriek tomu, že som mal o niečo ťahšie nohy, tak som sa rozhodol si otestovať svoju aktuálnu fyzičku technickejším behom na Roháčku, priamo dole do Margecian ku asfaltke, naspäť hore na Roháčku a späť do Klenova. Cieľ bolo to celé odbehnúť. Dal som to. Po najťahšej časti som mal pocit, že už ani do miernejšieho kopca nemá problém behať. Ten kopec priamo z Margecian hore na Roháčku je fakt super. NA nejakých 3 km človek nastúpa cez 700 výškových metrov.

16,5 km s nastúpanou výskou  1425 m

Večer:

Výklus na Kamenný hrb a späť s výbehom okolo jazdiarni s Adamom. Nohy trochu drevené, no behalo sa mi dobre.

17 km s nastúpanou výskou  423 m

Nedeľa 13.12.:

OFF. Keď som si spočítal, koľko výškových metrov som dal za posledné dva dni, rozhodol som sa, že bude lepšie dať si dnes den voľna.

Tento týždeň som nabehal 101 km s nastúpanou výškou 4386 m 7. behoch a v celkovom čase 11:15 h. Na úvodný týždeň trochu málo km, no vďaka tomu prevýšeniu po dvoch dňoch v Klenove som musel vynechať nedelné behy. Progresívne budem navyšovať vzdialenosť s menšími technicky ťahšími behmi a postupne budem upravovať tréning podľa toho, ako rýchlo budem vedieť regenerovať. Sám som zvedavý, ako dlho mi bude trvať, kým opäť budem vedieť behať 8 000 výškových / týždeň.

———————————————————————————

Pondelok 14.12.:

Poobede:

Voľne studnička nad Alpinkou cez Horný Bankov.

14,5 km s nastúpanou výskou  299 m

Večer sme boli s Bebou na koncert a po ňom sa mi už veru do lesa nechcelo.

Utorok 15.12.:

Ráno:

Skorý ranný beh s Tomášom na Kamenný hrb a späť. Konečne teply som mal opäť nízke. Ale to je aj tým, že skoro ráno sa mi nedá nikdy rýchlo behať, lebo som ešte rozospatý. Každopádne na skoré ranné behy je top behať s niekym s kým sa dá pokecať.

16,5 km s nastúpanou výskou  444 m

Poobede:

Voľne k studničke nad Alpinkou a späť na dekontrakciu svalov pred večerným tréningom.

14 km s nastúpanou výskou  239 m

2 h tréningu bojových športov v telocvični

Streda 16.12.:

Poobede:

Beh na Jahodnú, no keď som zle vypočítal čas návratu, musel som sa otočiť tesne pred Jahodnou a späť som dal neplánovaný fartlek. Tepy aj napriek tomu celkom obstojne.

20 km s nastúpanou výskou  530 m

Večer som mal posedenie s klubom a keď som prišiel domov, dal som si až príliš veľa chilli papričiek do jedla.

Štvrtok 17.12.:

OFF. Hneď z rána som mal starý známy pocit silnej bolesti šliach a kĺbov na celom tele, ktorý mávam po tom, čo som sa deň predtým “predávkoval” s chilli. Večer som sa musel zahrabať do perím a vypotiť sa, ak som chcel druhý deň behať. Počas dňa som pil prevažne čerstvú šťavu z pomarančov.

Piatok 18.12..

Ráno mi už bolo oveľa lepšie, tak som sa rozhodol dať dva testovacie behy, či tá včerajšia nevolnosť nebola spôsobená náhodou niečim iným. Ak by bola, tak po dvoch behoch by sa to večer vrátilo.

Obed:

Veľmi voľne som obehol k studničke nad Alpinou. Išlo sa mi celkom fajn, až na to, že som sa musel kontrolovať, aby som udržiaval tak pomalé tempo (6:12 min/km). Uvidí, čo po večernom behu.

14 km s nastúpanou výskou  244 m

Večer:

Identický beh, čo ráno, akurát o niečo rýchlejší. Nemalo už význam tak pomaly behať ešte aj druhý beh. Cítil som sa už dobre.

14 km s nastúpanou výskou  237 m

Sobota 19.12.:

OFF. Som v pohode, no na tento týždeň som už mal celkom dosť nabehaných km a tak deň pauza.

Nedeľa 20.12.:

Obed:

Mal som chuť na nejakú terennu 30tku a tak som skúšobne zavolal bratom Kovaľovcom, či sa na niečo nepridajú. Tí mi povedali, že o 10 min vyrážajú do Sokoľa a tak som sa pridal s tým, že späť to odbehnem už iba s Maťom, lebo Tomáš pokračuje ďalej. To bola ale “náhodka”. Super sme si pokecali a ani neviem, ako nám to zbehlo. Cestou späť sme sa zastavili na jednu vianočnú frndžalicu na chate Hrešná.

35 km s nastúpanou výskou  1364 m

Večer:

45 min strečing. Aj keď ma nič nebolelo, druhý deň nebudem mať aspoň žiadne potuhnuté svaly.

Tento týždeň som nabehal 128 km s nastúpanou výškou 3357 m 7. behoch a v celkovom čase 12:51 h. Tento týždeň som aj napriek tomu, že som jeden deň bol dosť fyzicky mimo, tak som spokojný so svojím výkonom. Plánujem striedať podľa možnosti týždeň s objemom kilometrov s týždňom s objemom výškových metrov. Jedno aj druhé nebude med lýzať, no takto si aspoň prestriedam zaťaženie jednotlivých šľiach a na úvod zimy to nebude až taká záťaž. Toto som ešte na sebe dlhodobo neskúšal, no pevne verím, že mi to pomôže urýchliť môj návrat a navýšenie výkonu.

12321484_952095994850831_651771688512828615_n

Inverzia na Roháčke

12348061_952095704850860_3585491032699271980_n

Výhľad z Roháčky na zasnežené Vysoké Tatry.