Tréningový dvojtýždeň 4.1.-17.1. Rekuperácia

Týždeň 4.1.-10.1.

Po včerajšom pokuse behať, no v zle zvolenom teréne(po neubehaných chodníkoch a po poli) ma koleno opäť šialene rozbolelo. Teda z tohto týždňa som vela nemal. Začal som aspoň trochu plávať od štvrtka, no aj to som po jednom tréningu zistil, že môžem plávať iba bez použitia nôh, lebo pri hocktorom pohybe(kraulové, prsiarské, či motýlikové nohy) koleno bolí a nepomáha to k jeho regenerácií. Ku koncu týždňa mi kamarát Tomáš požičial plaveckú piškótu s ktorou to išlo ľahšie. Plával som tréningy do 2 km.

V nedeľu som sa dohodol s kamošom Dodim na nejakom okruhu na horských bikoch. Od rána pršalo a v lese na zamrznutom snehu sa po chvíli výtvorila riadna kaša, takže sme išli nejakých 9 km poriadne dlho. Nakoniec sme sadli na H. Bankove na čaj a potom sa spustili domov. Večer som skúšobne vybehol na testovacích 5 km, lebo koleno ma už skoro pri chôdzi nebolelo. Pri behu som ho zo začiatku cítil, no dalo to vydržať. Rozhodol som sa, že to od budúceho týždňa s behom opäť skúsim. Na záver dňa som si dal 40 min strečing, ktorý som doteraz kvôli kolenu mohol robiť iba obmedzene. Pri určitých cvikoch mi koleno ešte viac uvolnilo a tak som mal z toho dobrý pocit.

———————————————

Pondelok 11.1.:

Ráno:

Úvodný beh po modrej smerom na Alpinku preveril moje koleno, ktore po stále bolelo, aj napriek tomu, že som išie voľný beh. Našťastie po behu rýchlo prestalo aj vďaka tomu, že som si prešiel nohy rollerom, kde pri určitých cvikoch ohýnam nohu v kolene do maximálnej polohy. Trochu mi v ňom popukalo a bolo to dobré.

14 km s nastúpanou výškou 240 m

Večer:

Plánoval som rovnaký beh, no baterky v čelovke mi po pár minútach behu značne pomreli a tak som mal obmedzené videnie tak 2 m pred seba. Aj keď cestu poznám naspamäť, neriskoval som ešte jedno zakopnutie a pád na rovnaké koleno a tak som to otočil pri druhom drevenom mostíku na 5 tke.

10 km s nastúpanou výškou 174 m

Utorok 12.1.:

Ráno:

Ráno som bol dohodnutý na prvý beh s Tomášom, že si spolu zaklušeme opäť po modrej, akurát s menšími úpravami. Tomáš mal akčnú náladu a tak sa beh zmenil na fartlek, ktorý mojmu kolenu neurobil vôbec dobre. No stávaju sa aj horšie veci. Druhý beh už dnes neprichádzal do úvahy.

12,5 km s nastúpanou výškou 354 m

Streda 13.1.:

Ráno:

Deň som začal dohodnutým spoločným behom opäť s Tomášom a zavolal som aj Adama. Nad jazdiarňami sa k nám pridal aj druhý Tomáš, tak sme išli celkom dobrá skupinka. Išli sme voľne, lebo bol miestami na chodníku poriadny ľad a jediný, kto mal na to obuv, teda skôr mačky som bol ja. Cez noc totiž mrzlo a konečne zmrzlo to blato na lúke za jazdiarňami. Išli sme Pod kamenný hrb, odkiaľ sme zbehli po zelenej dole k studničke nad Alpinkou. Ja som zbiehaval opatrne kvôli kolenu, no Adam nám všetkým predviedol, ako sa taký kopec mimo chodníka, teda po lese zbiehava štýlom orientačných bežcov. Samozrejme sme na neho čumeli a závideli, ako malý chlapci 🙂 Pri studničke sa dvaja Tomášovia odpojili a my s Adamom sme si vybehli ešte hore na Hrešnú a odtiaľ po červenej a žltej dole do Čermela. Po behu som mal koleno celkom v pohode vďaka voľnemu tempu.

20 km s nastúpanou výškou 694 m

Poobede:

Tu som už nebehal, lebo som sa rozhodol ísť nabehať nejaké poriadne výškové metre ku kamošovi do Klenova. Išiel som vlakom a z Margecian som tých 6 km +300m s batohom vykráčal v tempe po hlavnej ceste.

Štvrtok 14.1.:

Ráno:

Ako ináč môžem osláviť toto krásne prostrednie Klenova, ako výbehom na Roháčku? 🙂 Táto trasa ma snáď nikdy neomrzí. Ešte by to chcelo vytuniť, aby som nemusel zbiehavat na asfaltku, po ktorej mi treba prebehnut zo 350m a bude to tip top. Koleno na úvodnom stúpaní trochu bolelo, no po chvíli to prešlo a už som si to užíval.

11,5 km s nastúpanou výškou 767 m

Poobede:

Druhý beh som si naplánoval opäť na rovnakú trasu, akurát s tým, že teraz som išiel o niečo svižnejšie. Nohy som nemal ani tak ťažké z prvého behu, no bolo ten tréning cítiť. Zo začiatku ma to koleno bolelo tak, že som musel na malú chvíľu zastat a postrečovať, no na hlavnom stúpaní to prešlo a už som ho necítil ani pri rýchlo zbehu dole do dediny. Po behu som si dal 23 min strečing a nohy som mal, ako nové.

11,5 km s nastúpanou výškou 766 m

Večer:

Nanešťastie som bol zavolaný na špecialnu prácu späť do KE a tak sa moja “horská” príprava skončila po jednom dni. Zbalil som sa a opäť zišiel svižne pešo na vlak do Margecian.

Piatok 15.1.:

OFF. Od skorého rána do večera som bol v práci. Do konca týždna si už nezabehám, no aspoň využijem čas na regeneráciu kolena, ktoré už po dni pauzy skoro necítim.

Sobota 16.1.:

OFF.

Nedeľa 17.1.:

OFF. Už žiadna bolesť v kolene pri chôdzi. Zajtra ho môžem otestovať na tempovom behu.

V tomto týždni som nabehal dokopy 79 km s nastúpanou výškou 2997 m v celkovo 6. behoch a v celkovom čase 8:42 h. Som celkom spokojný s výkonom a nakoniec aj veľmi rád za tú pracovnú pauzu, lebo som si dal aspoň dokopy koleno. Zároveň by asi ani nebolo veľmi zdravé hneď prvý týždeň po ako, takom zotavení kolena dať príliš veľké bežecké zaťaženie. Úplne najlepšie by bolo, aby som si dal kľud od behu do úplného vyliečenia, no čas ma tlačí, lebo prvý pretek mám už koncom apríla a ak nenabehám aspoň voľné behy, tak to bude strašne bolieť po tej 55tke vo FR.