Tréningový dvojtýždeň 12.1.-25.1. Potrebná krátkodobá zmena tréningu

Pondelok 12.1.:

Dnes som si dal na úvod týždňa a po dvoch dňoch bežeckej pauzy (túra v tatrách) voľne časť kopcovitej klasiky. Všade v lese bol ľad na ktorom šmýkalo aj v klincových protišmykových návlekoch. Do ostrých kopcov sa tak behať nedalo vôbec a tam som musel prejsť do chôdze.  Od kamoša som sa dopočul, že existujú ultra ľahké bežecké mačky, ktoré som si hneď aj dal zohnať. Už dva roky zháňam niečo také, kedže v tatrách som veľa krát nemohol behať na vrcholy šťítov presne kvôli vrstve ľadu. Zdá sa, že tento problém som už vyriešil. Uvidím po testovaní.

15 km s nastúpanou výškou 500 m

Utorok 13.1.:

Dnes na obed som vybehol na Kamenný hrb, no skúsil som to vybehnúť cez Červený breh v nádeji, že tam bude menej ľadu. Samozrejme, že ho tam bolo rovnako, ako v lese, čiže žiadna výhra. Zajtra by som mal mať mačky, tak ich pôjdem hneď otestovať.

16 km s nastúpanou výškou 520 m

V noci som sa zabudil na to, že ma ten podvrtnutý kotník zo sylvestrovského behu nejako bolí viac, ako obyčajne. No dalo sa to vydržať a tak som kľudne spal ďalej.

Streda 14.1.:

Poobede:

Prvú fázu som si  naplánoval plný elánu, že už s novými mačkami nič nezastaví, kopcovitú klasiku, no druhú, ťahšiu verziu, do ktorej som pridal ešte jeden 600m kopček so 160 nastúpanými metrami.. Mačky sú naozaj super ľahké, až som sa bál, či to ten dural, z ktorého sú hroty vyrobené vydrží aj po občasnom prebehnutí cez asfaltku, či po kameňoch. Kde bol ľad, tam som behal iba po ňom a noha mi ani raz ani o centimeter nepodkĺzla. Mačky po behu vyzerali, skoro ako nové a to aj napriek behu aj cez asfalt a po kameňoch.

20 km s nastúpanou výškou 845 m

Večer:

Ako druhú fázu som si išiel nohy trochu vyklusať po prvom kopcovitejšom behu na Alpinku a späť po modrej značke.

15 km s nastúpanou výškou 283 m

Túto noc mi už kotník nedal spať vôbec a tak som musel dlho (po 10min intervaloch) ľadovať. Rozhodol som sa, že si dám pár dni od behu kľud, kedže v teréne to nejde, aby kotník pri behu do rôznych smerov nevykrúcalo a to jeho regenerácií nepomáha.

Štvrtok 15.1.:

Piatok 16.1.:

Sobota 17.1:

Dnes som sa odvolal z peknej bežeckej akcie v Slanských vrchoch, pretože som kotník ešte stále cítil a 25 km beh by mu určite nepomohol. Škoda, kedže na tento voľný beh som sa celkom tešil.

Nedeľa 18.1.:

OFF.

Aj keď tento týždeň začal bežecky celkom sľubne, musel som beh prerušiť a konečne prestať ignorovať bolesť v kotníkových šľiach na vonkajšej strane. Pár dní som sa venoval iba práci a nechal som kotník úplne odpuchnúť. K behu sa vrátim hneď, ako to bude možné, no nechcem sa unáhliť, kedže raz v minulosti som už mal výron na kotníku a kedže som ho vtedy vôbec neliečil, kotník ma bolel skoro dva roky. Teraz mám ale kotníky vďaka behu v teréne oveľa silnejšie a tak verím, že rege nebude dlhšie, ako dva týždne. Kamoš Vlado (triatlonista) mi nedávno hovoril, že on s výronom vôbec nebehal, iba dvojfázovo plával a bolesť prešla, aj keď až po niekoľkých mesiacoch. Ja to nemám až tak natiahnuté a tak verím, že bude stačiť dvojtýždňová zmena športovej disciplíny. Od pondelka teda začínam opäť plávať a som zvedavý, ako rýchlo si telo zvykne na plávanie a pustí ma k dvojfázovým tréningom. Zároveň to bude test, či tento rok budem môcť pomýšľať nad jednou masochistickou triatlonovou akciou tu na slovensku.

Dokopy som tento týždeň nabehal teda 66 km s nastúpanou výškou 2148 m v celkovom čase 6:45 h.

——————

Pondelok 19.1.:

Úvodný plavecký tréning nedopadol vôbec zle. Čo sa pamätám, keď som asi tak isto po ročnej pauze začal opäť plávať(vtedy som ešte nebol až taký blázon do trailového behu), tak som sa na úvodných tréningoch skoro utopil. Tentoraz som odplával 2 x 500 m kraul bez väčších ťažkostí. Akurát pri rozcvičke som pri motýliku mal čo robiť. Dokopy dnes iba 1200 m, lebo aj keď som cítil, že môžem dať ďalších 2000 m, chcel som zajtra normálne hýbať rukami.

Utorok 20.1.:

Dnes som plávanie trošku natiahol a to na 2300 m. Opäť sa mi išlo skvelo. Už aj motýlik pri rozcvičke išiel lepšie. Akurát som usúdil, že neviem správne vydychovať vzduch pri kotúľkach na obrátkach a tak mi často vojde voda do nosa. Potom celý deň necítim v nose nič iné, ako chlór. Takže s kotúľkami radšej skončím.

Streda 21.1:

Dnes som čakal veľkú svalovku, no vďaka úvodným ľahším tréningom som nemal skoro žiadnu. Tak som pridal na intenzite plaveckého tréningu, po ktorom som už po 2300 m bol úplne odrovnaný. Zajtra to bude asi bolieť.

Štvrtok 22.1.:

OFF.

Svalovka, no nič strašného, no radšej dnes nechávam telu čas na regeneráciu.

Piatok 23.1.:

Ráno:

Dnes som sa pohral trochu s technikou, kedže ma správne poopravila kamoška Gabča. Zapracoval som na nedostatkoch s kraulovými nohami, ktoré som mal vždy slabšie, ako ruky. Po zmene techniky som cítil veľký rozdiel aj v ohybnosti zraneného kotníka. Akurát, že po 2300 m som mal tak rozbité ramená, že som musel z bazéna preč. Dnes už druhú fázu z plánu budem musieť vyradiť. Poobede som nevedel ani poriadne ruky dvíhať a nieto ešte plávať.

Sobota 24.1.:

Ráno som sa cítil mierne chorý. Bolelo ma hrdlo a mierne hlava. Ramená ma stále pekne boleli. Z ničoho iného som to ani nemohol mať, ako z bazéna. Ani nechcem vedieť, čo za pliagy sa v ňom držia. No nemám veľmi na výber. Pľúca a VO2max udržovať nejako potrebujem a tak od budúceho týždňa pokračujem ďalej. Dnes som už kotník cítil ráno po zobudení oveľa menej, ako posledné dni a tak viem, že regenerácia je na dobrej ceste. Takisto už počas chôdze kotník skoro vôbec necítim.

Dnes sme išli s Bebkou opäť turistikovať do tatier na Zámkovskeho chatu. Počas výšľapu som kotník fixoval trochu nepohodlným neoprénovým “gipsom” a kotník vôbec nebolel.

Nedeľa 25.1.:

Ráno sa už zobúdzam opäť zdravý, ako rybka. Čalamádu z bazéna sa mi podarilo vďaka ovociu opäť veľmi rýchlo zahnať. Ani ramená už vôbec neboleli.

Dnes túra po čerstvom snehu na Téryho chatu. Pri schádzaní som pár krát zle došľapol a tak sa mierna bolesť v kotníku vrátila. Potvrdilo mi to, že ešte nie som ready na beh. Určite nie po nerovnom povrchu, lebo sa už pohrávam s myšlienkou, že od budúceho týždňa začnem aspoň behať po rovinke(asfalte). Vladovi sa vďaka dvojfázovým plaveckým tréningom podarilo udržať rovnakú kondičku pre následný beh a tak radšej ešte vydržím týždeň v bazéne. Aspoň si telo vytvorí väčšiu odolnosť.

Tento týždeň som naplával 8,1 km v celkovom čase zhruba 4 h. Čas som nepočítal, tak presne neviem. Budúci týždeň by som už chcel začať s dvojfázovým plaveckým tréningom. Tak uvidím, či z toho bazéna opäť niečo nechytím.

Viditeľnosť v Malej studenej doline bola aj nepriek sneženiu celkom v pohode

Tá líška tu bola opäť 🙂

Fotka na ukážku nových skialpových/bežeckých rukavíc. Celkom sa mi osvedčili, aj keď som zatiaľ nemal možnosť testovať pri nižšej teplote, ako -5°C. No v tejto teplote mi prsty už konečne pri behu nemrzli