Piatok-Nedela:volne behy, achilovka zacina posluchat.

V piatok sme s Bebou isli volnych 7km v tempe 6:18min/km po lesoparku na furci. Opat som si zaspominal na moje caste streningove behy na cestne maratony.  Beba si zaroven zlepsila priemerku na tejto trati. Najlepsie na tom je to, ze nebehala mesiac a tentoraz nemala ani obute bezecke topanky.
Pocas tohoto behu som nijako extra necitil bolest v achilovke, akurat to, ze som ju citil ako keby trochu stvrdnutu. Po behu opat virivka v saune.
V sobotu som si dal treningove volno.
Dnes som bol behat v miernom dazdi, no stale dost nalahko obleceny, kedze bolo prijemnych 7-9 stupnov. Od zajtra, kedy bude fukat severak s pocitovkou -13°C to bude ovela zaujimavejsie a isto uz na dlhe bezecke nohavice.
Samostatny trening mi dovolil trosku experimentovat a tak som drzal tempo pod 6min/km. Stale som isiel po lesnej trase s miernym stupanim. Skusal som odlahcovat pri behu co najviac achilovku a tak som doslapoval skor na stred chodidla, no v druhej polke som zacal slabo citit tlak v achilovke a ked som presiel na beh opat cez spicku, tak to ihned preslo. Sice som mal achilovku viac napnutu, no zaroven som nedaval patu az tak k zemi a tak sa achilovka az tak nenatahovala. Teda, aspon si myslim, ze to tak nejako je. Ihned po zmene stylu a az do konca behu som ani nevedel, ze mam nejaku achilovku. 
Dokopy to bolo 10km s priemerkou nieco pod 6min/km.
Po behu sa citim trochu otapeny, no skor z toho, ze sa opat telo prisposobuje na lesne behy. Druhy tyzden planujem behat uz 10km behy, lebo pri 5km ani necitim, ze som nieco behal. Uz ziadne stuhnutie achiloviek po behu. Cize na tuto trasu sa uz nohy adaptovali. Citim, zeby som mohol kludne zvysit behy na 14km, no nechcem to prehnat, takze este vydrzim tyzden na 10km behoch vo volnom tempe a az na treti tyzden zvysim na 12-14km.
Najlepsie by ale bolo, aby som dodrziaval po zraneni pravidlo 10%-neho navysovania vzdialenosti. Vynimka pri rychlejsom navysovani treningov bez risku zranenia je iba po chorobe, kedy sa bezec moze skor vratit ku klasickym objemom. Po zraneni to je ale ina pesnicka a tak to nechcem zbytocne prehanat. Stale mam este dost casu na objemove tyzdne/mesiace v zimnej sezone.
Zaroven som zacal po behu opat robit strecing. V pondelky zacnem chodit na jogu, kde vlastne celu hodinu robievame klasicke strecingove cviky, na ktore som zvyknuty este z armady. 
Co sa tyka tejpu, tak ten vydrzal 3 dni v tvrdych podmienkach, kde som mal dokopy vyse hodiny vyrivky s hydromasazov na konkretne miesto pod tejpom, vyse 1,5h infrasauny a trochu finskej sauny. Kedze som si ho na jeden den dal dole a citil som okamzite viac unavenu achilovku, budem ho pouzivat az dovtedy, pokial neprejde akakolvek neduha s achilovkou. Uz sam viem, ze to fakt funguje na aktivne doliecovania zranenych svalov/sliach. Takze vrelo odporucam.
Takto sa do kopca beha NEspravne. Ak doslap nebude cez spicku, nikdy nevyviniete taku rychlost, ci silu pri stupani do kopca.
Posted in Uncategorized.

2 Comments

  1. Ja si všímam na sebe, ze pri behu do kopca sa krok skráti a zrýchli frekvencia. Tým sa dá držať dobre tempo aj napriek stúpanie. Ale samozrejme tempo záleží od toho do akej miery je bežec trenovany. A ešte dopad chodidla je za úrovňou ťažiska tela. Keď budem trénovať ako treba možno si na jar z tebou pôjdem aj zabehat… síce teraz ked sa po zranení ešte rozbiehas tak by som držal krok ako nič 😀

    • Je to tak Mato. Ja sa obcas snazim do kopca krok natiahnut, no nefunguje mi to tak dobre, ako kratsie, no frekventovanejsie skoky.
      Najneskor od jary chcem kazdy vikend trenovat v tatrach(vysoke/nizke), takze na to bude isto prilezitost 😉

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *