Koniec regeneracnej pauzy achilovky a primerany nastup na bezecky trening

Po druhom regeneracnom tyzdni achilovky, kedy som kvoli tomu radsej skoro vobec nechodil, som este stale obcas citil pichanie v achilovke. Uz som sa obaval, ze to neprejde. No na zaciatku tretieho tyzdna bolest ustupila uplne. Teda, aspon som si to myslel, kedze pri chodzi, ani mimo nej som uz nic necitil. Ortopedovi som slubil, ze tri tyzdne vydrzim bez zatazovania achilovky a to som aj chcel dodrzat. V nedelu, ked mi do tretieho tyzdna ostavali uz iba necele dva dni som isiel do sauny, kde som si chcel tiez vo virivke silnym koncentrovanym prudom pomasirovat achilovku. Ked som to robil, zistil som, ze v jednom mieste achilovky(na vonkajsej strane achilovky) este stale citim pri masirovani pichavu bolest. Rozhodol som sa, si to dat na druhy den zatejpovat. Kontaktoval som teda znamych z (so svojim sirokym vyberom jedinecneho ) ishopu www.otejpujto.sk a nechal som si nalepit kineziologicky tejp “ROCK TAPE”, ktory podla odporucania je jeden z naj na sportove aktivity a tak na aktivne doliecenie achilovky. V principe ide o to, ze spravne nalepeny tejp na postihnuty sval/slachu ma za ulohu “naznacit” mozgu, aby az tak dane miesto nezatazoval a tak sa dane miesto ma sancu lepsie zregenerovat. Pri tomto druhu tejpu, ktory je odolny voci predcasnemu odlepeniu a zaroven je vode odolny. Samozrejme som to musel hned vyskusat a v prvy den som s nim isiel do finskej sauny a na druhy den do virivky a tejp drzal paradne! K dnesnemu dnu ho mam uz takmer stvrty den. Po piatich dnoch si ho dam dole a po dni pauzy opat. Pouzivat ho budem dovtedy, pokial uz nebudem citit pichanie v achilovke pri masazi vodnou tryskou. Vcera vo virivke som uz dane miesto citil ovela menej, ako v nedelu. No nebudem predbiehat.
V pondelok vecer som isiel s tejpom na achilovke prvy krat po troch tyzdnoch skusit behat. Pre tento ucel som si vynimocne zvolil beziaci pas(kvoli absolutnej rovnosti terenu a konstantnej rychlosti behu. Dopredu som si stanovil vzdialenost 5km v bezeckom tempe 6min/km. Tempo na pase je v pomere k realnemu tempu asi o 15-30sek rychlejsie. Cize ak na pase bezim 6min/km, v reale pri rovnakom zatazeni vonku by to bolo cca 6:30min/km, kedze vonku na cloveka posobia poveternostne vplyvy, nerovnost terenu a prekazky pocas behu, ako obrubniky, ludia a pod.
Pocas tohoto behu som dva krat zacitil mierne pichnutie do achilovky, no viac som to prisudzoval tomu, ze som mal dlhu pauzu, ako zraneniu, pretoze som to iste citil aj raz v druhej achilovke. Po behu som si dal mierny strecing, kedze som mal mierne tvrde achilovky. Na druhy den rano sme si dali ranny beh vo vzdialenosti 5,5km s priemerkou okolo 7min/km. Prakticky som dnes uz nic necitil, no po behu som mal opat achilovky stvrdnute a tak som sa rozhodol dat si den pauzu na regeneraciu. 
Vcera som teda isiel vecer este so svalovkou achiloviek na rotoped do posilky a po 15min volnom kruteni pedalov som opat prestrecoval achilovky a po naslednej saune a hydromasazi to preslo. 
Druhy den rano, teda dnes sme si naordinovali na ranny beh o 6:30am volny 9,5km beh s miernym 200m stupanim v pohodovej priemerke 6:28min/km. Pocas behu som citil pri mierne zrychlenom zbehu z kopca achilovku, takze na to si zatial musim davat pozor. Je to presne ako pred mesiacom, ked problemy s achilovkou zacali, ked som si ju dodrbal po pauze s rychlymi zbehmi. 
Zajtra rano planujem s Bebou volny 7km beh a v takomto tempe a objemoch sa budem pohybovat cely tyzden do utorka, alebo do ustupeni problemov. Chcem nechat cas achilovke opat zosilniet natolko, aby uz vedela absorbovat narazy aj na dlhsie vzdialenosti bez signalizacie, ze nieco nieje v poriadku a tak potom moze tejp urobit zvysok regeneracnej roboty. Cas ukaze, ako sa to vyvinie. Zaroven som zacal opat pouzivat pulzmeter, no opat sa stava, ze mi ukazuje nezmysli(nepomoze vymena baterky), tak uvidim, ci bude mat zmysel ho vyuzivat.
Co sa tyka vyzvy, ktoru som si dal pocas regeneracie, tak ciel, ze za tri tyzdne sa z 6 zhybov dostanem opat na 25 v jednom pokuse som lajdacky nedodrzal a to z toho dovodu, ze po raketovom zosilnene, kde po styroch dnoch treningu som uz urobil s prehladom 15 zhybov na hrazde v jednej serii prisiel pocit, ze uz mozem zvolnit v treningu a tak som az tak dosledny nebol. Po tretom tyzdni som sice schopny urobit 20 zhybov na hrazde, alebo 10 zhybov s vystretymi nohami pred sebou, no predsa len to nieje ciel. Aspon ma tesi to, ze som opat nadobudol navyk robit pravidelne zhyby doma na hrazde. Cloveku sa do toho chce ovela viac, ked mu to uz ide “od ruky”, ako ked zacina. A takto to je s kazdym sportom. Aj beh je tazky, ked sa s nim zacina, no ak clovek na zaciatku zamaka, tak potom mu to beha automaticky a az vtedy si zacne tento uzasny a prirodzeny sport uzivat plnymi duskami! 
Posted in Uncategorized.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *