14km+1,5h atleticky trening v posilke+sauna Bonus: fotka nalozeneho kostihoja a postup pripravy.

Po vcerajsom day off dnes som si trosku dovolil rychlejsi beh po rovnakej trase, ako ten v utorok. Behalo sa mi dobre, do mierneho stupania som behal trochu rychlejsie a potom na otocke dole kopcom som uz setril kolena. Nema teraz pre mna zmysel tlacit pri zbehoch na pilu a tak idem na to zvolna. 
Celkova priemerka bola 4:40min/km a hodku nato som uz bol v posilke a tlacil cinky. No a tu prislo najvacsie prekvapenie dna. Ledva som vladal…viem, ze ubytok sil mi sposobuje cvicenie bezprostredne po dobehnuti rychlejsieho, ci dlhsieho behu, no toto som fakt necakal. Samozrejme k tomu prispela absencia posilky vyse dvoch, ci troch mesiacov, no aj tak ma to dost prekvapilo. Precvicil som cele telo a asi najmenej som na sile spadol na nohach. Dnes som si uvedomil, ze bez dvoch treningov v posilke za tyzden to takto dalej u mna nepojde. Uz niekolko krat som si za posledne roky overil, ake je dolezite mat skutocne silne brusne svaly a takisto je posilka dolezita z toho dovodu, aby sa spevnovali upony vo svaloch, kde ich spevnenie iba jednym kardio sportom je dost obtiazne. Presne nato je super posilka, kedze sa spravnymi cvikmi pri atleticnom zatazeni a intenzite da precvicit konkretny sval, ci upon.
Trosku som v posilke citil tlak v achilovkach, no to je tym dnesnym rychlejsim behom po dlhsej pauze, cize nasledujuce dni pojdem “pomalsie” behy a tak im necham cas na regeneraciu.
Casto sa hovori, ze v zime sa nemaju behat rychle behy, iba pomale objemy. S tym skoro suhlasim, no aktivnejsi bezec by mal raz za tyzden dal rychlejsi(nie v pretekarskom tempe) beh, ktory udrzuje jeho rychlost, kedze potom na jar by mohol mat problem s nastupom na rychlostny trening. Poznam bezcov(cestnych), ktory pucia stale iba objemy a v preteku nemaju rychlost. Samozrejme, ze cez zimnu pripravu musi telo aj odpocinut od rychlych behov, no jeden rychlejsi, nie super rychly nemoze uskodit…tym pripravenejsim samozrejme. Teda aspon tak to chcem tuto zimu zakomponovat do mojich treningov ja 😉
Posledne som slubil, ze priedam fotku mojej “masticky” na kolena, tak tu je. Zopar desiatok korenov som umyl od hliny a nastruhal struhadlom na syr. Takto pripraveny kostihoj som nalozil do 5l flase a zalial 2l alpy. Nechal som luhovat a po tyzdni som si naplnil 0,4dcl flasticku z ktorej si aplikujem kostihoj na kolena aspon 1-2x do dna a niekedy aj 3x. Verim, ze mi to po aspon polrocnej pravidelnej aplikacii pomoze a ak ano, tak si s tym planujem vyliecit kolena uplne. Tak drzte palce, verim, ze sa lekari mylia, ked tvrdia, ze sa chrupavka kolena vyliecit neda… Nic nieje nemozne!
Posted in Uncategorized.

2 Comments

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *